וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל קרא ל"ברית" נגד ארה"ב וישראל

20.4.2004 / 0:04

בכיר החמאס בסוריה: למאבקנו 2 צדדים - המעצמה הגדולה בעולם, והגדולה באזור. בכיר הארגון ברצועה, איסמאעיל הנייה, קרא דווקא לרגיעה

ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, קרא אתמול לעולם הערבי והמוסלמי להתאחד נגד ארה"ב וישראל. בסוכנות רויטרס דווח, כי בנאום שנשא בפני אלפי בני אדם במחנה הפליטים אל-ירמוך ליד דמשק, קרא משעל "לברית מוסלמית במטרה להביס את ארה"ב וישראל". לדבריו, "למאבק שלנו שני צדדים: אחד מהם הוא המעצמה החזקה בעולם, ארה"ב, והשני - המעצמה החזקה באזור - (ישראל)".

בכיר החמאס בעזה, איסמאעיל הנייה, שהיה ראש לשכתו של יאסין ואיש הקשר של הארגון לגורמים בינלאומיים הפועלים בשטחים, העביר דווקא מסר של פיוס בראיון לחדשות ערוץ 10. "תנועת החמאס אינה מעוניינת בהמשך מעגל הדמים הזה... אנו רוצים רגיעה, אך קודם כל הכיבוש צריך להיפסק", אמר. לדברי הניה, לאחר הריגתו של רנטיסי לא מונה מנהיג בודד לתנועה - אלא כמה מנהיגים, הפועלים בחשאי.

דיון חירום באו"ם

כתב "הארץ" שלמה שמיר, מוסיף:

מועצת הביטחון התכנסה הלילה לדיון חירום על המצב במזרח התיכון, לבקשת המדינות הערביות. הצעת ההחלטה של מדינות ערב קוראת לישראל לחדול "מהוצאות להורג לא חוקיות", כמו במקרה של מנהיגי חמאס, השייח אחמד יאסין ועבד אל-עזיז רנטיסי. לא ברור עדיין אם בתום הדיון תיערך הצבעה.

מדינות ערב דרשו לכנס את המועצה בעקבות ההתנקשות ברנטיסי ובעקבות הצהרותיו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בתום פגישתו עם ראש הממשלה, אריאל שרון.

להערכת דיפלומטים, הנוסח של הטיוטה הנוכחית אינו מקובל על ארה"ב כיוון שעמדתה היא, שכל הצעת החלטה נגד ישראל חייבת לכלול גינוי מפורש לטרור הפלסטיני. בהקדמה לטיוטה נכתב שמועצת הביטחון "מביעה דאגה לקפאון בתהליך השלום ולגישה החד צדדית העוקפת את מפת הדרכים". דיפלומטים ופרשנים במרכז האו"ם העריכו, כי הכללתו של סעיף כזה תניב החלטה אמריקאית לסכל את ההחלטה בווטו.

כמו כן, רווחת הערכה לפיה בעוד השייח יאסין הוצג כמנהיג הרוחני של חמאס, וגרם לוויכוח במועצת הביטחון אם היה מעורב בטרור, הרי לגבי רנטיסי אין חילוקי דעות שהוא היה אחראי לפעולות טרור כולל פיגועי התאבדות.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר אתמול כי בריטניה מגנה את ההתנקשות במנהיג החמאס ברצועה, עבד אל-עזיז רנטיסי, "כפי שהיא מגנה כל פעולת טרור, לרבות אלו שמבוצעות בידי חמאס". בנאום בפרלמנט אמר בלייר כי תוכנית ההתנתקות לא צריכה לקבוע את תוצאות המו"מ על הסדר הקבע, כגון גבולות המדינה הפלסטינית. "המו"מ על סוגיות הסדר קבע, לא יכול להתעלם מהמציאות בשטח, אך על כל הנושאים יש להחליט במו"מ", אמר.

ערפאת: עזה תהפוך לכלא גדול

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, תקף אתמול את תוכנית ההתנתקות ואמר כי הנסיגה החד צדדית מרצועת עזה תהפוך את הרצועה ל"כלא גדול". "מה שמוצע הוא להפוך את עזה לכלא גדול שישראל תשלוט עליו", אמר.

בהצהרה של ההנהגה הפלסטינית נאמר כי "תוכנית שרון קובעת מראש את כל הסוגיות של הסדר הקבע ומנוגדת להחלטות הבינלאומיות ולחוק הבינלאומי - דבר שהופך את הנסיגה מעזה לפעולה קוסמטית ולאשלייה". חבר הקבינט הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר כי הנסיגה החד צדדית היא תוכניתו של שרון להסדר ביניים לטווח ארוך.

נשיא מצרים, חוסני מובארק, הזהיר מתוהו ובוהו ברצועה ומהתגברות הטרור, אם הנסיגה תיעשה ללא תיאום עם הרשות הפלסטינית. לאחר פגישתו עם נשיא צרפת, ז'אק שיראק, בפריס אמר מובארק כי יפעל בקהילה הבינלאומית כדי שהנסיגה תיעשה בהסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully