וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדי השוקולד

12.4.2001 / 13:21

אלפי ילדים נחטפים ונמכרים תמורת פרוטות לעבודה במטעי הקקאו של חוף השנהב; הילדים עובדים עבודה פיסית קשה ללא תמורה כספית; רבים מתים ממחלות ופציעות, בודדים מצליחים להימלט

תעשיית קטיף הקקאו באפריקה מנצלת אלפי ילדים צעירים לעבודה בתנאי עבדות. הילדים נחטפים מהרחוב או נמכרים על ידי הוריהם תמורת כ-30 דולר בלבד.

בתחנת משטרה קטנה במדינת מאלי שבאפריקה נראית כמות תיקי החקירה על הילדים הנעדרים כמעט אינסופית. מפקד המשטרה קבע בוודאות כי רוב הילדים הנעדרים נחטפו ומשמשים כעבדים במטעי הקקאו במדינת חוף השנהב השכנה.

ההערכה היא שבחוף השנהב עובדים לפחות 15 אלף ילדים במטעי הקקאו שבמדינה. חוף השנהב מספקת כמחצית מצריכת הקוקה העולמית. הילדים מוחזקים בתנאי כליאה בחוות וסופגים מכות במידה והם מנסים להימלט מהמקום. רבים מהם בני 11 או צעירים מכך.

אגודת "הצילו את הילדים" של מאלי הקימה תחנת מעבר בחוף השנהב כדי לקלוט ילדים המשתחררים או בורחים מחוות הקקאו אך עד עתה עומד המקום ריק, כיוון שרק בודדים הצליחו להימלט. אחד מהם שהצליח להימלט אומר:" אולי אני הצלחתי להימלט אבל יש שם עוד אלפי ילדים".

מנהל אגודת "הצל את הילדים" אומר: " אנשים השותים קפה או קקאו שותים את דמם של הילדים, זהו דמם של ילדים הסוחבים שקים במשקל של 6 ק"ג שפוצע את כתפיהם".

מקומיים מעריכים כי מרבית הילדים מגיעים מכפרים עניים במאלי והם, לרוב, ילדיהם של סוחרי רחוב עניים המוכרים אותם בעבור פרוטות. רוב הילדים לא חוזרים לבתיהם לעולם.

התעשייה הבינלאומית העושה שימוש במוצרי קקאו וקפה אינם תורמים כספים או מסייעים בדבר להפסקת או צימצום של תופעת עבדות הילדים באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully