וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: נמשיך בהתנקשויות

18.4.2004 / 9:05

רה"מ אמר כי ימשיך במדיניות המשלבת התקדמות מדינית ומאבק בטרור. כוננות גבוהה מחשש לפיגועי נקמה על ההתנקשות ברנטיסי

ראש הממשלה, אריאל שרון, התייחס בישיבת הממשלה הבוקר להתנקשות במנהיג החמאס ברצועת עזה, ד"ר עבד אל עזיז רנטיסי. שרון בירך את מערכת הביטחון על הפעולה המוצלחת, ואמר כי היא בוצעה במסגרת מדיניותו המשלבת "מצד אחד על מאמץ לפתוח בתהליך מדיני, ומצד שני להלחם בארגוני הטרור ובעומדים בראשם. לדבריו, מדיניות זו תימשך. בתוך כך אמר השר גדעון עזרא (ליכוד): דינו של מנהיג החמאס בדמשק, חאלד משעל, הוא כמו של רנטיסי.

כתב"הארץ", עמוס הראל, מוסיף:

מקורות צבאיים אמרו אמש כי גם לאחר מותו של רנטיסי, צפויות פעולות התנקשות נוספות מצד ישראל. לדבריהם, כל אחד מבכירי החמאס והג'יהאד ברצועה, ובמדינות השכנות לישראל, צריך להביא בחשבון שימיו ספורים.

בצה"ל הוכרזה אמש כוננות גבוהה, מתוך הערכה שארגוני הטרור ינסו להוציא לפועל פיגוע נקמה מהיר כתגובה על ההתנקשות. מעבר ארז, בו אירע אתמול פיגוע התאבדות שבו נהרג שוטר מג"ב, נסגר כליל. מהבוקר תאסר לגמרי, לזמן מוגבל, כניסת אזרחים ישראלים לרצועה, ובכלל זה עיתונאים, מחשש לשלומם.

המקורות אמרו, עם זאת, כי כרגע אין בידי מערכת הביטחון התרעות נקודתיות על פיגועים. החשש העיקרי, בשלב הראשון הוא מניסיונות לשגר מחבלים שיחדרו להתנחלויות ברצועה. בנוסף, קיים מידע כללי על התארגנויות לפיגועים במטרה לנקום את ההתנקשות הקודמת, בשייח' אחמד יאסין.

ההתנקשות לא שינתה אמש את רמת הכוננות של המשטרה, שממילא נמצאת בדרגת פע"ם (פעילות מבצעית) ג', כבר מאז ההתנקשות ביאסין. רמת כוננות זו נמשכה גם במהלך חג הפסח, ותוכננה להמשך עד לאחר יום העצמאות. ברמת כוננות זו מוחזק כל המערך המבצעי של המשטרה בפעילות ביטחון שוטף במרכזי הערים ובמרחב התפר. כל חניכי הקורסים המשטרתיים ואנשי המטרה מגויסים לפעילות הביטחון השוטף, וכל החופשות מובטלות.

החמאס במצוקה מבצעית, מורלית וכלכלית

בצה"ל סבורים כי חוסר יכולתו של החמאס להוציא לפועל, עד כה, פיגוע גדול בתגובה למות יאסין, מעורר מבוכה קשה בארגון. החמאס, אומרים המקורות, נמצא במצוקה מבצעית, מורלית וכלכלית, מאז ההתנקשות ביאסין. המאמצים לבצע פיגוע גדול נמשכים, אך עד כה טרם מצא הארגון את הדרך לשוב ולעקוף את הגדר סביב הרצועה, כפי שנעשה לפני חודש בפיגוע בנמל אשדוד. "יש פער גדול בין המוטיבציה של החמאס לבין יכולתו הנוכחית" נטען.

נציב השב"ס, רב גונדר יעקב גנות, הורה אתמול על העלאת רמת הכוננות והערנות בבתי הכלא בהם שוהים אסירים ביטחוניים, עקב ההתנקשות ברנטיסי. ההוראה ניתנה בשל המתיחות השוררת בקרב האסירים הביטחוניים בכלא נפחא, שם הכריזו האסירים הביטחוניים ביום חמישי על שביתת רעב של יממה.

במספר מתקני כליאה בישראל פרצו אמש התפרעויות, בתגובה להתנקשות ברנטיסי. בכלא מגידו יידו אסירים אבנים וחפצים על סוהרים, שהצליחו להשיב את הסדר לכנו. בכלא קציעות הבעירו אסירים מזרנים ואוהלים וסוהרי המשטרה הצבאית השתלטו לבסוף על המתפרעים. בכלא אשמורת שבשרון השתוללו אסירים ושמונה מהם הועברו לצינוק. היחידות המיוחדות של השב"ס נקראו לסייע למשטרה הצבאית במתקני הכליאה קציעות ועופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully