וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מציע: תוכנית חדשה למניעת התחממות כדור הארץ

11.4.2001 / 9:39

הוצעה על ידי הוועדה המיוחדת של האו"ם העוסקת בנושא; המדינות יוכלו להשתמש בשטחים ירוקים כ"סופגי" גזים מזיקים ; ההצעה החדשה נועדה להקל על ארה"ב לחזור ולתמוך במניעת התחממות גלובאלית

ראש הפורום העוסק בהתחממות כדור הארץ באו"ם יפרסם ביום שלישי הבא תכנית חדשה המאפשרת למדינות מתועשות לעשות שימוש בשטחים ירוקים שבשטחם כסופגי פחממנים. הצעה זו נועדה לקדם את הפעולות בנושא שנקבעו בהסכם קיוטו.

ראש הפורום, השר לאיכות הסביבה ההולנדי ז'אן פרונק, הציע בתוכניתו דרך שבה המדינות המתועשות יוכלו לעמוד ביעדי הצמצום של הגזים הגורמים ל"אפקט החממה" על ידי חישוב השטחים הירוקים שבשטחיהן כמצמצמים בכמות הגזים הנפלטים לאטמוספירה. השטחים הירוקים ייחשבו כ"בורות ספיגה" לפחממנים המיוצרים על ידי פעילות האדם.

התוכנית החדשה תאפשר למדינות "לקנות" שטחים ירוקים ממדינות אחרות על פי שיטת ניקוד שעל פיה ייחושב מאזן כולל שיישמר. כלומר, מדינה המייצרת גזים מזיקים תחוייב לשמור על איזון של פליטת גזים מול "בורות ספיגה" גם אם היא עושה שימוש בשטחים ירוקים של מדינה אחרת הנמצאת במצב חיובי של פליטה מול ספיגה.

בחודש מרץ הפתיע נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, את העולם כשהחליט לנטוש את הסכמות "תוכנית קיוטו" שקבעה כללים לעצירת תופעת ההתחממות הגלובאלית. בוש טען כי התוכנית פוגעת בכלכלת ארה"ב וכי היא אינה הוגנת מפני שהיא אינה דורשת ממדינות מתפתחות לצמצם את פליטת הגזים המזיקים בשטחן. על פי התוכנית נדרשות המדינות המתועשות לצמצם ב-5.2 אחוז את פליטת הגזים שלהם עד שנת-2012. אולם, ארה"ב צפוייה להעלות את פליטת הגזים שלה ב-30 אחוז עד 2012, עובדה שתקשה עליה לעמוד גם בתוכנית החדשה.

פרונק אמר כי אין אפשרות להתפשר על מטרות תוכנית קיוטו מפני שכל פשרה תוביל את מצב מאזן פליטת הגזים ממינוס לפלוס, מצב שמבחינת איכות הסביבה לא אפשרי.

בתוכניתו החדשה כלל פרונק גם הצעות לענישה חמורה למדינות שלא ימלאו את החלטות התוכנית. השינויים בתוכנית קיוטו נדונו עם 50 מדינות לפני פרסום השינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully