וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות מוגברת במהלך החג

6.4.2004 / 0:03

אלפי שוטרים וחיילים נפרסו כדי למנוע פיגועים. המפכ"ל קרא למחזיקי נשק ברשיון לשאת אותו בחג. בתי המלון ומוקדי בילוי הונחו לתגבר אבטחתם. ערב החג עבר ללא אירועים מיוחדים

כוננות שיא הוכרזה ברחבי הארץ על ידי מערכת הביטחון בערב הפסח, מחשש שארגוני הטרור ינסו לבצע פיגועים. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, חיילים ומתנדבים נפרסו אתמול בבוקר בקו התפר ובמרכזי הערים. מחסומים הוצבו בכניסות לערים הגדולות. במהלך ערב החג לא דווח על כל אירועים חריגים בשטחים או בישראל. ההיערכות המיוחדת תימשך במהלך ימי החג.

לבתי המלון, בתי העסק והקניונים, הפועלים בחג, ניתנה אתמול הנחיה לתגבר את האבטחה. בידי מערכת הביטחון כ-60 התרעות על פיגועים. הסגר על רצועת עזה והגדה יימשך לפחות עד יום העצמאות.

כתבי "הארץ" ברוך קרא ועמוס הראל, מוסיפים:

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, קרא אתמול לכל המחזיקים בנשק ברישיון לשאת אותו עליהם בימי החג נוכח ההתרעות הרבות לפיגועים.

המשטרה הגבירה את היערכותה המבצעית לקראת חג הפסח. אהרונישקי הורה על השארת רמת הכוננות בדרגת פע"מ (פעילות מבצעית) ג', שהוכרזה לאחר ההתנקשות ביאסין. ברמת כוננות זו מבוטלות כל החופשות במשטרה, מבוטלים כל הקורסים המשטרתיים, ורבים מאנשי המטה נשלחים לפעילות ביטחון שוטף.

כ-1,400 שוטרי מחוז תל אביב, מתוגברים במתנדבי משמר אזרחי וחיילי מג"ב, יאבטחו בחג הפסח את אזור תל אביב. דגש יושם על אזורים הומי קהל ובהם בתי הכנסת, הפארקים, בתי המלון, שווקים ומרכזי הקניות. מחסומים יוקמו במקומות שונים במחוז, ומערך החבלה יפעל באופן מתוגבר. הפעילות נגד שוהים בלתי חוקיים תתגובר בימי החג. יחידות התנועה יתגברו פעילותם ויושם דגש על שמירה על צירי התנועה פתוחים, בעיקר באזורי הפארקים. פעילות מוגברת תורגש גם באזורי המועדונים, בדגש על היערכות ביטחונית ופלילית.

מופז הזהיר מפיגוע רב נפגעים

שר הביטחון, שאול מופז, אמר שלשום בישיבת הממשלה שבכוונת החמאס לבצע פיגוע רב נפגעים בפסח, כנקמה על ההתנקשות בחיי השייח' אחמד יאסין. מופז אמר כי הסגר המלא על השטחים יימשך לפחות עד יום העצמאות, לנוכח ההתרעות. בידי השב"כ היו אתמול כ-60 התרעות על פיגועים.

גורם ביטחוני בכיר אמר ל"הארץ" כי שתי הצלחות של כוחות הביטחון בימים האחרונים מקטינות במידת מה את הסיכון לפיגועים. חשיפתן של התארגנות גדולה של הפתח בבית לחם ורשת החמאס בשכם, שקרוב ל-40 מחבריהן נעצרו, סיכלה כנראה כמה מהפיגועים שתוכננו לפסח.

בצה"ל מוטרדים משני איומים עיקריים: שיגור מחבלים מתאבדים לירושלים, וניסיונות חדירה להתנחלויות בגדה. תרחישים אלה נחשבים לבעלי סבירות גבוהה יחסית, בשל הקושי לעבור את גדר ההפרדה בין השומרון לגוש דן וצפון הארץ, שמחייב את ארגוני הטרור לחפש "נתיבים עוקפים".

צה"ל הרג אמש שלושה פלסטינים סמוך להתנחלות נצרים ברצועת עזה. מקורות רפואיים פלסטיניים ברצועה מסרו כי שלושת ההרוגים, כולם בני 19, נפגעו ככל הנראה מירי טנק. הגורמים הרפואיים שמצאו הבוקר את גופות השלושה טענו כי הם לא היו חמושים. גורם צבאי ישראלי אישר כי "שלוש דמויות חשודות" זוהו כשהן מתקרבות לכביש המוביל לנצרים, אשר הוכרז כאסור לכניסת פלסטינים. בסריקות שנערכו היום נמצאו שלוש הגופות אך לא אותרו אמצעי לחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully