וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי חיפה לא רוצים לגור בשד' הציונות - דורשים לשנות את שם הרחוב

הלית לוי

9.4.2001 / 19:37

חתמו על עצומה הקוראת להחזיר את השם המקורי, אל-ג'בל (ההר); השם שונה אחרי הקמת המדינה; התושבים: "הרחוב נקרא על שם תנועה גזענית, שהוקמה על גבו של העם הפלסטיני"

תושביה הערבים של חיפה, המתגוררים ברחוב שד' הציונות חתמו השבוע על עצומה הדורשת מהעיריה להחזיר לרחוב את שמו המקורי, אל-ג'בל (ההר). רחוב שדרות הציונות מתחיל בצומת אלנבי בוואדי ניסנאס ונמשך עד צומת הכרמל הצרפתי בעיר. מדובר ברחוב ארוך למדי המטפס ממדרונות העיר התחתית, דרך שכונת הדר ועד מבואות הכרמל. את החתימות על העצומה אוספים פעילי חד"ש בעיר, ובין החותמים על העצומה חבר המועצה איימן עודה.

עודה אמר לוואלה! חדשות "התנועה הציונית היא תנועה גזענית, שהוקמה על גבו של העם הפלסטיני. אנחנו חושבים שזו חוצפה ששמו של הרחוב הוא שד' הציונות, בעיקר לאור העובדה שברחוב מתגוררת בעיקר אוכלוסייה ערבית, זו התעלמות ברורה מהציבור". לדברי עודה, כ- 200 מתושבי העיר חתמו על העצומה. "מבחינתנו זה מאבק, אנחנו יוצאים למערכה בעניין הזה".

ברחוב, אחד הארוכים בעיר, מתגוררים בעיקר תושבים ערבים, מה שמהווה חלק עיקרי מנימוקי הדרישה. עוד אומרים התושבים ששמו הנוכחי של הרחוב הוא על שמה של התנועה, שלטענתם היא גזענית ואינה מאמינה בדו קיום בין ערבים ליהודים.

השם שד' הציונות ניתן לרחוב קצת אחרי 48', עד אז נקרא הרחוב אל-ג'בל, כראוי לדמוגרפיה שלו. אחרי מלחמת השיחרור שונה שמו לשדרות האו"ם. אולם עם גינויו של האו"ם את התנועה הציונית ב-75והגדרתה כגזענית, מחק ראש העיריה דאז את שמו של הרחוב, והחליפו לשדרות הציונות.

דוברת העיריה, ברכה בריל, אמרה למקומון החיפאי "כלבו" כי בעיריה טרם התקבלה כל פניה לשינוי שם רחוב שדרות הציונות. "בכל מקרה", אמרה בריל, "במידה ותתקבל פניה כזו היא תועבר לוועדת השמות ושם תדון על פי הנוהל המקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully