וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בעצרת אבל על יאסין בנצרת

23.3.2004 / 17:05

ח"כ ארדן קרא ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ועדת המעקב וח"כים המגלים תמיכה ביאסין. ח"כ זחאלקה: זכותנו להפגין

כ-3,000 בני אדם השתתפו אחר הצהריים בעצרת האבל על מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, בנצרת. בתהלוכה צעדו אזרחים מכל רחבי הארץ. בקול ישראל דווח כי בראש התהלוכה הובל כסא גלגלים ועליו תמונת יאסין. המפגינים מניפים דגלי פלסטין ואת דגלי התנועה האיסלאמית.

במקביל הפגינו היום אלפים בלבנון, לוב, טורקיה ומצרים במחאה על ההתנקשות ביאסין.

כתבי "הארץ", גדעון אלון ויאיר אטינגר, מוסיפים:

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה אתמול לציין את ההתנקשות בשייח יאסין ב"יום אבל לאומי" של המיעוט הערבי בישראל ואימצה יוזמה של התנועה האיסלאמית לערוך את העצרת בנצרת. ההנהגה הערבית קראה לאזרחים הערבים להניף דגלים שחורים לאות אבל. ועדת המעקב אמרה שממשלת שרון אחראית ל"פשע הטרוריסטי" נגד "אחד הבולטים במנהיגים הפוליטיים של העם הפלסטיני בשטחים הכבושים". ועדת המעקב רואה בפעולת ישראל בעזה "התנקשות פוליטית ששמה למטרה את ההנהגות הפוליטיות ואת הזכויות הלאומיות של העם הפלסטיני".

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה להורות על ביטול עצרת המחאה בנצרת. במכתב בהול ששיגר למזוז קרא ארדן לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שווקי חטיב, ונגד חברי הכנסת ערבים המתבטאים בצורה שיש בה, לדבריו, "גילוי תמיכה או הזדהות עם הרוצח יאסין".

ארדן ציין במכתבו שהפקודה למניעת טרור קובעת במפורש כי כל גילוי של הזדהות עם ארגון טרור היא עבירה חמורה ועל היועץ המשפט לממשלה לפעול כדי להפסיקה. "ערביי ישראל תמיד טוענים שהם אזרחים סוג ב' והיום חלקם פועלים כאויבים סוג א'. יש לעקור את התופעה הזו מהשורש", כתב.

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) מסר בתגובה: "זכותנו להפגין. אם פעילותינו הפוליטית מכעיסה את ח"כ ארדן, סימן שמילאנו את חובתנו. דבריו של ארדן מעודדים טרור נגד הח"כים הערבים". עמותת מוסאווא לזכויות הערבים בישראל קרא למזוז להעמיד לדין את הח"כים המסיתים נגד ערביי ישראל.

א-סאנע: כעס מבעבע מתחת לפני השטח

עשרות סטודנטים ממפלגות השמאל הפגינו היום מול קמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, שם מבקר היום ראש הממשלה,אריאל שרון. הסטודנטים הניפו שלטים בגנות ההתנקשות ביאסין ושלטים הקוראים לסיום הכיבוש. המפגינים נכנסו גם לתוך הקמפוס וקראו קריאות בגנות ראש הממשלה. שרון ושרת הקליטה, ציפי לבני, נפגשו בקמפוס עם סטודנטים עולים.

ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ), הזהיר שמתחת לפני השטח ישנו "כעס מבעבע, כעס חריף מאוד". הוא העריך שבניגוד לאירועי אוקטובר 2000, ובעוד שבשטחים "אנחנו נראה בימים הקרובים פרוץ אינתיפאדה", בישראל "הדברים תחת שליטה, אנחנו נזהרים ולא נשחק לידי הימין הקיצוני".

השייח כמאל חטיב, סגנו של מנהיג התנועה האיסלאמית הצפונית, אמר אתמול שהוא "בטוח ששרון ומופז, שני הרוצחים הללו, לא התייחסו לזקנתו של השייח' יאסין ולא למסגד כמקום מקודש, ולא לתפילת השחר ולא לכיסא הגלגלים שלו, ואפילו לא התייחסו לישראלים הרבים שייהרגו בתגובה למה שקרה. אני לא דובר של חמאס, אבל כל בר דעת יכול לקרוא היטב את העתיד. כל אמא ישראלית שתבכה מחר צריכה לקלל את שרון בהריגת הבן שלה". לדבריו, "אני בטוח שהדבר הזה ישפיע על ערביי ישראל. מתי זה יקרה אני לא יודע, אבל זה לא יעבור ככה".

אמש קיימו פעילי התנועות האיסלאמיות, בל"ד וחד"ש כינוסים ומשמרות מחאה בכמה יישובים ערביים. במשטרה ובהנהגת הציבור הערבי, שקראה לשמור על הסדר, יש דריכות רבה לקראת הימים הבאים, ששיאם יהיה ביום שלישי הבא: יום האדמה יצוין בשביתה כללית ובהפגנות.

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, הכריז אתמול על שלושה ימי אבל בשטחים ובקהילות הפלשתיניות בחו"ל בעקבות ההתנקשות ביאסין. ראש הממשלה הפסטיני, אבו עלא, בא היום לעזה כדי להביע את תנחומיו בעקבות ההתנקשות. לקברו של השייח יאסין הגיעו היום מאות מתושבי הרצועה, בהם ילדים, והניחו פרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully