וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצמן מחק רישום בגין עבירות של הברחת רכוש מלבנון לחשוד ברצח קברטץ

5.4.2001 / 8:52

הנשיא לשעבר נענה לפני שנתיים לבקשתו של ז'אן אלרז ומחק רישום פלילי; אלרז הורשע בעבירות בזמן שהיה קצין מודיעין בדרום לבנון; טען כי הרישום מקשה עליו למצוא עבודה

נשיא המדינה לשעבר, עזר ויצמן, מחק לפני שנתיים את רישומו הפלילי של ז'אן אלרז, החשוד ברצח רכז הביטחון של קיבוץ מנרה וגניבת רובים מנשקיית הקיבוץ. "הארץ" מפרסם כי הרישום שויצמן מחק נוגע לעבירות של הברחת רכוש מלבנון. אלרז הורשע בעבירות אלה בזמן שהיה קצין מודיעין בדרום לבנון בשנת 89'.

פרקליטו של אלרז, עו"ד שמואל סף, הגיש לפרקליטות בשנת 98' בקשת חנינה בגין רישום פלילי לנשיא המדינה דאז, ויצמן. בבקשת החנינה של אלרז נטען כי הוא הודה בהאשמות נגדו וכי "אולי בצדק" התייחסו למעשיו בחומרה, "למרות עברו הצבאי המפואר ומצבו האישי הקשה".

העותר טען כי מאז ששוחרר אלרז מהכלא הוא לא היה מעורב במעשים פליליים. בבקשה נכתב כי "המצב הקיים יוצר למרשי קושי עצום במציאת עבודה". כמו בן הוצגו טיעונים נוספים לבקשת החנינה, בהם אי זימונו למילואים, דבר שפגע בו אישית, וכן תמיכתו באמו וחובתו לשלם מזונות לילדיו.

ויצמן חתם על בקשת החנינה ב-13 באפריל. "הריני מקצר את תקופת ההתיישנות והמחיקה שחלות על הרשעתו של ז'אן פייר אלרזד מיום 10באוקטובר 89'", נכתב באישור החנינה. על המסמך חתם גם שר הביטחון באותה תקופה, משה ארנס.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully