וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות תביעות כנגד שולחי דואר זבל

11.3.2004 / 10:23

ארבע מספקיות שירותי האימייל והאינטרנט הגדולות בארה"ב חברו יחד כדי לתבוע את גדולי הספאמרים

ארבע מספקיות שירותי האימייל והאינטרנט הגדולות בארצות הברית הגישו תביעות נגד מאות החשודים כמפיצי דואר זבל (ספאם). מדובר בצעד משמעותי ראשון מאז נכנס חוק האנטי-ספאם לתוקפו בינואר השנה.

אמריקה אונליין (AOL), מיקרוסופט, יאהו! וארת'לינק חברו יחד להגשת התביעות כנגד מפיצי הספאם. התביעות הוגשו בבית המשפט הפדראלי בקליפורניה, ג'ורג'יה, וירג'יניה וושינגטון.

נטען כי הנתבעים מסתירים את זהותם ומשתמשים בטקטיקות של רמייה כדי לשלוח מאות עד מיליוני אימיילים שבהם הם מציעים דרכים מקוצרות להגיע לעושר, פורנוגרפיה וסוגי ספאם נוספים.

כיום, הספאם מהווה כמחצית מתעבורת האי מיילים ברשת ונמצא כל הזמן במגמת עלייה. ביל גייטס, היה מאלה שהזהירו כי המשך הגידול הבלתי מבוקר של הספאם יכול להאט קצב את התפתחות האינטרנט.

לתוצאות התביעות מחכים בכיליון עיניים משפטנים, חברות מסחריות, והמשתמשים, בעיקר ברחבי ארה"ב, שיבחנו את החוק החדש והשפעתו. החוק, הידוע בכינוי Can-Spam נועד למנוע את הפגיעה בגולשים כתוצאה משליחת מסרים פוגעים כדוגמת פורנוגרפיה וכזבים מסחריים ללא רשותם. החוק החדש מאפשר החמרת העונשים במידה משמעותית לשולחי דואר הזבל.

תביעה אחת הוגשה כנגד קבוצה מקנדה ששלחה לפי החשד למעלה מ-100 מיליון אי מיילים ללקוחות יאהו! בינואר בלבד, ומכרה את מאגר הכתובת של מי שהשיב.

אולם כבר עתה מתגלים קשיים באיתור גדולי הספאמרים. 200 תביעות הוגשו נגד פלוני בשם ג'ון, שזהותו לא ידועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully