וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה במדריד בעקבות סדרת הפיגועים ברכבות

רויטרס

11.3.2004 / 12:18

מניין הנפגעים הרשמי נע בין 120 ל-131. כ-400 פצועים פונו מ-3 תחנות רכבת במדריד. קריאות לציבור לתרום דם. הממשלה מייחסת הפעולה למחתרת הבאסקית

לפחות שלושה מטעני חבלה התפוצצו הבוקר ברכבות בתחנת הרכבת המרכזית במדריד שבספרד ובשתי תחנות רכבת תחתית. הנתונים הרשמיים עומדים על 131 הרוגים, מרביתם בתחנת הרכבת המרכזית בעיר, אטוצ'ה.

כוחות הצלה גדולים זרמו לזירות הפיגועים שהתרחשו בו זמנית הבוקר בשעה 07:30 (זמן מקומי). מדובר בשעת עומס בעיר. כ-400 פצועים פונו מזירות הפיגועים. פעולות חילוץ הנפגעים והגופות עדיין נמשכות. מספר שעות אחרי הפיגועים אירע פיצוץ נוסף בתחנת הרכבת המרכזית אך ייתכן שמדובר בפיצוץ מבוקר של מטען שלא התפוצץ.

בקול ישראל דווח כי התקשורת הספרדית מתארת את האווירה במדריד כ"פאניקה". לפי אחד הדיווחים, בתחנת הרכבת התחתית "אל פוסו" התרחש "טבח" וייתכן שיש שם מאות הרוגים. לדיווח אין אימות נוסף. הרשתות הסלולריות בעיר קרסו ובמדריד קיימת אווירה קשה של אי ודאות. אחת מרשתות השידור הגדירה את הפיגועים כ-11 בספטמבר של ספרד. הציבור במדריד נקרא לתרום דם.

בתחילה לא היה ברור האם מדובר בפיגוע של המחתרת הבאסקית הפועלת בספרד, או בפעולה של ארגון אל קאעדה המבקש לנקום במדינה על תמיכתה בארה"ב. ממשלת ספרד הודיעה אחרי מספר שעות כי המחתרת הבאסקית עומדת מאחורי סדרת הפיגועים.

המחתרת הבאסקית נוהגת להודיע למשטרה על הטמנת מטעני חבלה, מה שלא קרה הפעם. בימים האחרונים היתה משטרת מדריד בכוננות גבוהה, מחשש לפעילות טרור של בדלנים באסקים, בשל הבחירות שיתקיימו במדינה ביום ראשון.

משרד החוץ: לא ידוע על נפגעים ישראלים

שר העבודה הספרדי, אדוארדו זאפלנה, האשים את המחתרת הבאסקית באחריות לפיגועים ואמר כי "מדובר בהרג המוני על ידי כנופיית הפושעים אט"א".

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, גינה בחריפות את הפיגועים שאירעו הבוקר בספרד וכינה אותם "מזוויעים". סטרו אמר ב"סקאי ניוז" כי הוא שוחח עם עמיתתו, אנה פלאסיו, והביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות.

שורת גינויים באירופה לסדרת הפיגועים במדריד הבוקר. נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר כי "את הפעולות חסרות האחריות הללו, שאין להן כל הצדקה, צריך לגנות".

שר החוץ הגרמני, יושקה פישר, אמר: "הזדעזענו מהידיעות על הפיגועים במדריד. פעולת הטרור המגונה הזאת גבתה קורבנות כה רבים, מה שממלא אותנו בצער רב".

חוויאר סולאנה, הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, אמר כי "כל אירופאי, כל אדם התומך בדמוקרטיה, חייב לגנות את האנשים שרצו להתערב בהליך הבחירות על ידי גרימת סבל למאות אנשים".

מחדר המצב של משרד החוץ בירושלים נמסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים ישראלים בסדרת הפיגועים שאירעו הבוקר במדריד. כך דווח בקול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully