וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא מכחיש שייפגש עם שרון

10.3.2004 / 18:38

קודם לכן דווח כי השניים ייוועדו ביום שלישי הבא. ראש הממשלה הפלסטיני נפגש ברמאללה עם עומר סולימאן

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, הכחיש הערב כי נקבעה פגישה בינו ובין ראש הממשלה, אריאל שרון, ביום שלישי הבא, ה-16 במרץ. כך דווח בגלי צה"ל. שרון ואבו עלא נפגשו פעמים רבות בעבר, אולם טרם נועדו מאז מינוי אבו עלא לראש הממשלה הפלסטיני, באוקטובר 2003.

כתבי "הארץ" אלוף בן וארנון רגולר מוסיפים:

בצהריים החלה ברמאללה פגישתם של אבו-עלא ועומר סולימאן, ראש המודיעין המצרי, בנושא תוכנית ההתנתקות של ישראל. מוקדם יותר התקיימה פגישתו של סולימאן עם יושב ראש הרשות, יאסר ערפאת, במתחם המוקטעה ברמאללה. על פי מקורות פלסטיניים, סולימאן מנסה בימים האחרונים להבין את עמדתו של ערפאת בנוגע לנסיגה המתוכננת, ולתאם את העברת האחריות על הרצועה ועל השטח שיפנה צה"ל לרשות.

בצהריים גם הפגינו עשרות מתנחלים מול משרד רה"מ נגד תוכנית ההתנתקות, שתעמוד במרכז הפגישה המתוכננת של שרון ואבו עלא.

השר שלום יבקר מחר במצרים

שלשום נועד שרון בירושלים עם ראש המודיעין סולימאן, שבא לישראל לדון ב"תוכנית ההתנתקות" ובעיקר בנסיגה המתוכננת מרצועת עזה. ישראל מעוניינת שמצרים תקבל אחריות לשמירת הגבול באזור רפיח ("ציר פילדלפי") וגם תסייע לכוחות הביטחון הפלסטיניים לאחר הנסיגה. המצרים אינם מוכנים לשגר כוחות לעזה, אלא רק להציב שם יועצים שיסייעו לרשות הפלסטינית. הם גם מבקשים לתגבר את כוחותיהם באזור הגבול, למקרה שצה"ל יעזוב את השטח.

מצרים דחקה בשרון לתאם את הנסיגה מעזה עם הפלסטינים, ולפגוש את אבו עלא כדי לחזק את מעמד הרשות בציבור הפלסטיני. מחר יבקר בקהיר שר החוץ, סילבן שלום, שיפגוש את נשיא מצרים חוסני מובארק.

שרון מבקש לפגוש בקרוב גם את עבדאללה מלך ירדן. הירדנים הכחישו שנקבעה פגישה כזאת, ובלשכת רה"מ אמרו שמדובר ב"רעיון כללי". נראה ששרון מעוניין להציג את תוכניתו למנהיגים הערבים, עוד לפני צאתו לביקור בוושינגטון.

היום אמור שרון לבחור את חלופת הנסיגה המועדפת עליו בשטחים, כדי להציגה מחר לשליחי הממשל האמריקאי שיבוא לישראל. לדברי מקורות מדיניים בירושלים, שרון נוטה לנסיגה מלאה מרצועת עזה, ולפינוי מצומצם של התנחלויות בגדה המערבית, שייעשה בשלבים ויסתכם בפחות מ"חלופת המקסימום" של פינוי 17 התנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully