וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית חיזבאללה תכננה לפוצץ טיסן ברצועה

10.3.2004 / 13:05

תושב חאן יונס נעצר בחשד שהקים חוליית טרור במימון החיזבאללה. יחד עמו נעצרו 3 חברים בהתארגנות. תכננו פיגוע בהתנחלות באמצעות טיסן תופת, וביצעו כמה פיגועי ירי ושיגור מרגמות

הותר לפרסום כי השב"כ חשף בחודשים האחרונים חוליית טרור שמומנה ואורגנה בידי החיזבאללה ופעלה ברצועת עזה. בקול ישראל דווח, כי בין היתר תכננה החוליה לפוצץ טיסן תופת באחת ההתנחלויות באזור. בגלי צה"ל דווח כי מנהיג ההתארגנות, שאדי אבו אל חסיין, נעצר ב-15 בדצמבר 2003. נוסף לאל חסיין נעצרו שלושה פעילים שהיו שותפים להתארגנות.

מהחקירה עולה כי אל חסיין, תושב חאן יונס, נחשף לאפשרות להצטרף לשורות החיזבאללה לאחר שצפה בתחנת הטלוויזיה של הארגון, אל מנאר, בה פורסמו כתובות דואר אלקטרוני ומספרי טלפון למעונינים להצטרף. בהמשך יצר אל חסיין קשר עם החיזבאללה באמצעות קרוב משפחה שמתגורר בלבנון ופעיל בארגון.

אל חסיין הודה בחקירתו, כי מאז גויס לארגון פעל בהכוונה מלבנון להקמת תשתית חיזבאללה בחאן יונס, שמטרתה ביצוע פיגועים. עוד הוא הודה כי התשתית שהקים ביצעה ברצועה מספר פיגועי ירי - בהם תקיפת מוצב צה"ל בגני טל - וירי טילים ומרגמות. בגלי צה"ל דווח כי אל חסיין קיבל מהחיזבאללה מימון של אלפי דולרים, דרך קרוב משפחתו הפעיל בארגון, בין השאר באמצעות שירות בינלאומי להעברת כספים.

משנת 2002 ניסו חברי ההתארגנות לבנות טיסן תופת, שאמור היה לשאת חומרי נפץ ולהתפוצץ באחת ההתנחלויות ברצועה. בפרשה נעצר גם רוסים מפרוג'ה, שליח ששלח החיזבאללה ונפגש עם שאדי אבו חוסיין בשטח. הוא הגיע לרצועה ביולי 2003, אך כאשר ביקש לצאת מהרצועה הוא נעצר.

בנוסף, בתיאום עם מפעיליו בחיזבאללה ולצורך שיפור התשתית, ניסה אל חסיין כמה פעמים במהלך 2003 להוציא שליחים מהרצועה לאימונים צבאיים בלבנון. השליחים, בסאם אבו נמר מחאן יונס ואיסמעיל גראבלי מרפיח, נעצרו על ידי ישראל כאשר שבו ממצרים לרצועה. בחקירתם הודו כי היו אמורים לעבור אימונים בלבנון. גרבלי גם מסר כי ביולי 2003 נפגש במצרים עם נציג חיזבאללה, שנתן לו 700 דולר והורה לו לנסוע לטורקיה ולהיפגש שם עם אנשי הארגון. נסיעתו לא יצאה אל הפועל, ובאוגוסט הוא חזר לרצועה ונעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully