וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שחייל סייע ל"חוליית בלרוס"

9.3.2004 / 16:01

המשטרה הצבאית משתתפת בחקירת החשד, לפיו המתנקשים שנשכרו לרצוח את שוני גבריאלי קיבלו אמצעי לחימה מעובד צה"ל. האחים אוחנה חשודים כמזמיני הרצח

משטרת תל אביב והמשטרה הצבאית חוקרות חשד כי עובד צה"ל או חייל שיתפו פעולה עם "חוליית בלרוס", שנשכרה כדי לחסל את עזרא (שוני) גבריאלי, האחים אלפרון ושמעון זריהאן. בקול ישראל דווח כי נבדק האם החולייה קיבלה סיוע בהשגת אמצעי לחימה.

כתב "הארץ" רוני זינגר ושירות "הארץ" מוסיפים:

משטרת תל אביב עצרה בשבועות האחרונים 18 חשודים במעורבות במספר ניסיונות רצח בעולם התחתון. בין החשודים חוליית בלרוס, הכוללת ארבעה אזרחים זרים, שלפי החשד נשכרו כדי לבצע התנקשויות. בדירה בה שוכנו נחשפו אמצעי לחימה רבים. כך הותר היום לפרסום.

בין העצורים בפרשה, האחים רפי ומשה אוחנה, שנחשבים ליעדים מודיעיניים מרכזיים של המשטרה. להערכת המשטרה, האחים אוחנה קשורים להזמנת חוליית ה"רוצחים השכירים" מבלרוס. השניים מנהלים בתי קזינו באזור השרון והם קרובי משפחתו של חנניה אוחנה, שנרצח לפני שנה בגני תקוה.

ראש מחוז תל אביב במשטרה, ניצב יוסי סדבון, כינה את הפרשה במסיבת עיתונאים שערך: "מהחמורות והמדאיגות שהתגלו בישראל". לדברי המשטרה, חשיפת הפרשה מנעה התנקשויות בעולם התחתון. לדבריו, החקירה נמשכה מעל לשנה. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר כי חשיפת הפרשה היא שלב נוסף במלחמה בפשע המאורגן, המתנהלת גם במחוזות אחרים.

השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, אמר כי מבצע המשטרה הוא הצלחה מרשימה. "בשנים האחרונות היה לא פעם מידע מודיעיני על כך שמעשי רצח בוצעו על ידי לגיון זרים, בעיקר מחבר המדינות, ומעולם לא הועמד איש לדין" אמר. הנגבי ציין כי גבריאלי הוא הקורבן ולא העבריין. "אין ספק שלארגוני הפשע המאורגן אין קשר לשלטון המרכזי אך יש להם הישגים בקשרים עם השלטון המוניציפלי", הדגיש.

מהחקירה עלה שהחוליה מבלרוס היא שעומדת מאחורי הטמנת המטען שהתגלה לפני למעלה מחודש בחניון מגדלי עזריאלי בתל אביב. להפתעת החוקרים, התברר כי המטען נפל ממכוניתו של עזרא (שוני) גבריאלי, איש עסקים ואביה של ח"כ ענבל גבריאלי. בידי המשטרה צילומים המעידים על כך שהמטען נפל ממכוניתו של גבריאלי. במשטרה משוכנעים כי החוליה התכוונה לפגוע בגבריאלי כחלק מהסכסוכים בעולם התחתון. לפני כמה שבועות זומן גבריאלי למשרדי הימ"ר (יחידה מרכזית) יחד עם נהגו. בפגישה נערכה הבדיקה למכוניתו, ושם גם שמע גבריאלי לראשונה את הטענות על האיומים שיש על חייו.

מעבדת חבלה בדירת המסתור בכפר סבא

מחקירת המשטרה עולה כי ארבעת הזרים מבלרוס חצו את הגבול לישראל ממצרים בנובמבר 2003, בנתיב בו מבריחים נשים לעיסוק בזנות, בסיוע בדואים. ב-14 בפברואר נעצרו הזרים ונחשפה הדירה ששימשה לשיכונם ברחוב דב הוז 30 בכפר סבא, שנשכרה בזהות בדויה על ידי ישראלי.

בדירה זו נמצאה מעבדת חבלה ומחסן נשק שכלל 6 רובי סער, 4 אקדחים, 2 טילי נ"ט מסוג לאו, 2 לבנות חבלה, 3 רימוני רסס, מאיצי חבלה, משתיקי קול, אמצעי קשר, אמצעים לראיית לילה, תעודות זהות ישראליות מזויפות ועוד. כנראה עקב הקרבה לפורים נמצאו תחפושות, פאות, זקנים וכלי איפור. בסמוך לדירת הסתר אותרו שני כלי רכב גנובים ששימשו את החשודים. לדברי אחד החוקרים, "כמות כזאת של אמצעי לחימה מזמן לא ראינו". לדברי המשטרה, החוליה התכוונה לעשות שימוש בטילי הלאו בקרוב.

לדברי המשטרה, השימוש "בשכירי חרב" זרים הוא בשל חששם של עבריינים מקומיים מפני היקף המידע המצוי בידי רשויות החוק. השר הנגבי ציין כי מצבור הנשק האדיר שהתגלה מעיד על התוכניות, היכולות ומחיר הדמים שהיו משלמים אזרחים תמימים.

מעצרם של ארבעת שכירי החרב הוביל למעצרם של חשודים נוספים הקשורים לארבעה ניסיונות רצח וקשירת קשר לביצוע רצח: ניסיון לרצח שמעון זריהאן באמצעות ירי ב-6 מאי 2003 בכניסה למסעדה בת"א, ניסיון לרצח של יעקב אלפרון בסמוך לביתו ברעננה ב-6 בנובמבר 2003 באמצעות מטען שהוצמד למכונית גנובה שחנתה בסמוך לביתו, ירי לעבר ניסים אלפרון בעת שיצא מביתו ברמת גן ב-1 בדצמבר 2003 והצמדת המטען לרכבו של שוני גבריאלי.

בעולם התחתון מתנהלת למעלה משנתיים מלחמה עקובה מדם, שבבסיסה עומד סכסוך על שליטה בשוק ההימורים בארץ. באגף המודיעין של המשטרה מיפו כבר לפני זמן רב את ששת ארגוני הפשע הארציים, ואף כי כל הארגונים לוקחים חלק במלחמה מדובר בעיקר בשני מחנות מרכזיים: מצד אחד משפחת אברג'יל ובעלי בריתה ממשפחת אלפרון ומנגד ארגונו של זאב רוזנשטיין ובעלי בריתו, משפחת אבוטבול מנתניה. אב משפחת אבוטבול, פליקס, נרצח כחלק ממלחמה זו לפני כשנה וחצי בפראג. בנו אסי שנמלט לחו"ל לפני כמה חודשים ירש לפי החשד את עסקיו של אביו. עד כה לא הצליחה המשטרה לשים את ידה על אף אחד מראשי ארגוני הפשיעה, שלפי החשד עומדים מאחורי ניסיונות ההתנקשות.

ענבל גבריאלי: המטען לא כוון נגד אבי

שוני גבריאלי אמר בתחילת השבוע בתגובה לעניין כי אין לו כל קשר לסכסוכי העולם התחתון וכי אינו יודע מי, אם בכלל, ביקש לפגוע בו ועל רקע מה. לטענתו, מדובר ודאי בטעות וכי המטען יועד למישהו אחר. גבראילי מסתובב ללא אבטחה, אף שבתחילה המליצה לו המשטרה לעשות כך.

גבריאלי אישר לפני יומיים "להארץ" כי שהה בקניון עזריאלי ביום חשיפת המטען במקום, ב-28 בינואר. לדבריו, הוא קיים במקום פגישה עסקית עם ח"כ לשעבר, סופה לנדבר, במשרדיו של איש עסקים מוכר. גבריאלי ביקש מבית משפט השלום בתל אביב למנוע את פרסום שמו בפרשה, ואולם בית המשפט דחה את בקשתו.

גדעון אלון מוסיף: ח"כ ענבל גבריאלי (ליכוד) אמרה בתגובה: "ברור לי שהמטען לא כוון לאבי, ולכן אינני מודאגת או מוטרדת מהעניין וכן מהפרסומים אודותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully