וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שטננבוים ממשיך להסתיר מידע

3.3.2004 / 0:10

חדשות 10: חוקרי השב"כ והמשטרה לא מרוצים מחלק מהתשובות שנתן טננבוים בחקירתו הממושכת בפוליגרף. השיב לעיתים כי אינו זוכר או יודע. טוען כי מסר לחיזבאללה רק מידע טריוויאלי

חוקרי השב"כ והמשטרה לא מרוצים מחלק מהתשובות שמסר אלחנן טננבוים בחקירתו בפוליגרף אתמול. חוקרי השב"כ והמשטרה חושדים כי הנחקר עדיין מסתיר דברים. בחדשות 10 דווח כי על חלק מהשאלות הוא טען כי הוא "אינו יודע" או "אינו זוכר". אם בדיקת הפוליגרף לא תסתיים בתוצאות חד משמעיות יופעלו נגדו אמצעים אחרים. עוד דווח בערוץ 10 כי נציגים סורים ואיראנים השתתפו ככל הנראה בחקירתו של טננבוים.

טננבוים סיפר כי הוא מסר לחיזבאללה רק מידע שהוא הגדיר כ"טריוויאלי". במערכת הביטחון חושבים כי המידע הזה כבר גרם נזק כבד.

כתבי "הארץ" יוסי מלמן, ברוך קרא וגדעון אלון, מוסיפים:

בדיקת הפוליגרף של של אלחנן טננבוים הסתיימה אמש והוא הובל בחזרה למתקן "נעורים" של המשטרה בו הוא מוחזק מאז הוחזר לארץ בעסקת השבויים עם חיזבאללה. עוד היום אמורים לנתח חוקרים מצה"ל, מהשב"כ ומהמשטרה את תוצאות הבדיקות. ההערכה היא כי טננבוים יוחזק במתקן עד אמצע שבוע הבא. טננבוים נחקר בפוליגרף מאז שעות הבוקר.

חוקרי המשטרה והשב"כ החלו לערוך סדרת בדיקות פוליגרף לטננבוים, כדי לבחון את אמינות המידע שמסר בחקירתו, מאז שחתם על ההסכם עם המדינה. הבדיקה נערכת באחד ממתקני השב"כ. במשטרה סבורים שגרסתו בדבר עסקת הסמים נכונה בדרך כלל, לבד מטענתו כי לא היתה לו כוונה להגיע לביירות, אלא רק למפרץ הפרסי. עם זאת, בשב"כ ובמשטרה לא יודעים אם טננבוים התכוון להגיע לביירות לצורך עסקי הסמים, או שהתכוון לסחור במידע ביטחוני רגיש.

במשטרה אומרים כי לבד מתחושות בטן ומעט אינדיקציות חיצוניות, אין לחוקרים הוכחות שטננבוים לא מספר את האמת במלואה. לכן, לדבריהם, קיימת חשיבות רבה לבדיקות הפוליגרף. השאלה החשובה ביותר שטננבוים יישאל - האם לבד מעסקת הסמים, היו לו מטרות נוספות בנסיעתו למפרץ הפרסי. עוד יישאל אם ידע שהתחנה הבאה לאחר המפרץ, היא ביירות. שאלה נוספת שתוצג בפניו היא האם במהלכים שקדמו לשביו, הוא עמד בקשרים ישירים או עקיפים אם אנשי חיזבאללה.

דרישה מצה"ל לשלול דרגות טננבוים

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנו אתמול בפרשת אלחנן טננבוים. ח"כ חיים רמון (עבודה) קרא לרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, לשלול מאלחנן טננבוים את הדרגות של אלוף משנה במילואים ולהורידו לדרגת טוראי. לדבריו, כל יום שעובר וטננבוים מחזיק בדרגה מבזה את צה"ל. בקול ישראל דווח כי הרמטכ"ל אמר שהוא אינו פוסל את האפשרות לשלול את דרגותיו של טננבוים, אולם הליך כזה יכול להתבצע רק לאחר הרשעה בדין.

ממידע חדש שנחשף אתמול מחקירתו של אלחנן טננבוים, עולה כי הוא התבקש על ידי קייס עובייד, הערבי הישראלי שהיה שותפו לעסקים, לשמש כיועצו ליבוא סמים לישראל. עובייד ביקש מטננבוים להציע דרכים להברחת סמים לישראל במכולות, מבלי שהמכס יגלה זאת. השניים כינו את הפעולה: "יבוא סמים בדרכים חוקיות".

תמורת הייעוץ, הבטיח עובייד לטננבוים 150 אלף דולר. טננבוים סיפר כי הובטחו לו עוד 350 אלף דולר, אם העסקה היתה מצליחה. לטענת טננבוים, הוא נענה להצעה זאת, על אף שלא עסק מעולם בסמים, משום שהיה במצוקה כלכלית קשה ושקע בחובות של כחצי מיליון שקלים.

לאחר שסיכמו על עסקת הייעוץ, ביקש עובייד מטננבוים שייתן לו תמונות כדי להכין לו דרכון מזויף. חלק מהתמונות נשלחו לכתובת בארה"ב, שם ישב קאיד בירו, סוחר סמים. בירו ועובייד הם שתיכננו את חטיפתו של טננבוים, בין היתר כדי להביא לשחרורו של אביו של קאיד בירו, מוחמד, מהכלא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully