וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום פרטים ידועים בפרשת טננבוים

1.3.2004 / 12:34

ההחלטה אינה מגלה דברים שלא פורסמו עד כה. השופטת מתחה ביקורת חריפה על כלי התקשורת, בשל חשיפת הפרטים עוד בטרם ניתן לכך אישור. מחר תיערך כנראה לטננבוים בדיקת פוליגרף

בית משפט השלום בפתח תקוה התיר בצהריים לפרסם את נסיבות הגעתו של אלחנן טננבוים ללבנון, כפי שעלו עד כה מחקירתו. התרת הפרסום אינה מגלה דברים שלא היו ידועים עד כה. השופטת נגה אהד התירה לגלות כי טננבוים יצא מישראל למטרת עסקת סמים. הוא טס לבלגיה ומשם יצא לדובאי, שם הורדם ונחטף ללבנון. פרטים נוספים לא הותרו לפרסום. השופטת מתחה ביקורת חריפה על כלי התקשורת, זאת בעקבות פרסום הפרטים עוד בטרם ניתן לכך אישור. השופטת הביעה תקווה כי המדינה תטפל בנושא.

כתבי "הארץ", יוסי מלמן וברוך קרא, מוסיפים:

חוקרי המשטרה, השב"כ וצה"ל יערכו מחר ככל הנראה בדיקת פוליגרף לטננבוים. טננבוים יישאל על קשריו בטרם יצא את ישראל, על הנסיבות שבסופן הגיע לביירות ועל המידע שמסר לאנשי חיזבאללה.

ההערכה היא שלפחות עד תחילת שבוע הבא טננבוים יישאר במתקן המשטרתי "נעורים". אם לאחר בדיקת הפוליגרף יתברר שגרסתו אינה אמיתית, או לא שלמה, חוקרי השב"כ יבקשו את האישורים המתאימים להקשיח את חקירתו. קודם כל באמצעות הושבתו בתנאי מעצר מלאים במתקן של השב"כ. לעומת זאת, אם יימצא טננבוים דובר אמת הוא ישוחרר בשבוע הבא לביתו תחת מעקב מלא, ולאחר החרמת דרכונו וקבלת ערבות.

טננבוים כבר נכשל בבדיקת פוליגרף שנערכה לו, וגורמים במערכת הביטחון סבורים שיתקשה להערים על מכונת האמת. לדברי גורמים המעורבים בחקירה, לבד מממצאי בדיקת הפוליגרף, יאומת המידע שימסור עם מקורות אחרים ועם מידע נוסף שברשות החוקרים. עם זאת, על הסוגיות החשובות והמעניינות ביותר, אין בידי החוקרים מידע.

פרקליטו של טננבוים, עו"ד אלי זהר, החליט שאם לקוחו יימצא פעם נוספת דובר שקר הוא יתפטר מייצוגו. זוהר אמר אתמול שטננבוים "שיקר" גם לו כשמסר עם שובו מלבנון, לפני כחודש, שמטרת נסיעתו היתה להביא מידע על רון ארד ולא עסקת סמים.

בתו של טננבוים, קרן, אמרה אמש שהמשפחה מעדיפה להגיב לדברים רק בסיום החקירה. אתמול המשיכו בני המשפחה לבקר את האב במתקן נעורים אך הם מנועים מלשוחח עמו על החקירה.

חשד: עסק בסחר לא חוקי בתרופות שפג תוקפן

גורמי חקירה אמרו אתמול כי טננבוים דבק עד כה בגרסה המתוקנת שמסר לאחר חתימת ההסכם עמו, ולפיה קייס עובייד פיתה אותו להגיע לדובאי וסיפק לו דרכון מזוייף לצורך עסקת הסמים. הוא סיפר כי לאחר שהגיע ליעדו, סומם, הוכנס לתוך ארון ונחטף ללבנון. נחקרים גם החשדות שהשניים עסקו בסחר לא חוקי בתרופות שפג תוקפן. את התרופות מכרו השניים על-פי החשד, בשטחים, בדרום לבנון ובעיראק. החוקרים מבקשים גם לדעת האם טננבוים ועובייד עסקו בניכיון המחאות. טננבוים נשאל בחקירתו גם על חובותיו ועל נטייתו להימורים.

גורמי חקירה אמרו אתמול שטננבוים דבק בגרסה שאותה מסר עם שובו, ולפיה הוא לא היה סוכן חיזבאללה. הוא טוען שלא מסר לשוביו את סודות המיזמים הסודיים שבהם השתתף וכי סיפר להם רק פרטים פחותי ערך על שירותו הצבאי. טננבוים גם טוען בחקירה שלא נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully