וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת המסוק בכנרת: משפחת הטייס מאשימה את חברת החשמל

30.3.2001 / 7:13

מסוקם של שלמה הבר ואמיתי מרקין התנגש אמש בכבלי חשמל והתרסק; הסיבה המשוערת לאסון: הטייס סונוור מאור השמש; השניים נהרגו במקום

שני הרוגים באסון שהתרחש אתמול בצהריים בשמי הצפון: הטייס שלמה הבר, ופקח רשות שמורות הטבע אמיתי מרקין, המריאו בבוקר מהרצליה על מנת לפזר פתיונות נגד כלבת לשועלים ולתנים.
בסמוך לשעה 13:00 בצהריים, צפונית לטבריה, הנמיך המסוק לגובה של 100 מטר והושלכו הפתיונות מבעד לדלת הפתוחה. בשלב זה התנגש המסוק, מסוג "בל 206", בכבלי חשמל בלתי מסומנים, והתרסק. השניים נהרגו במקום.

חוקרי המשטרה שהגיעו למקום מעריכים כי המסוק נפל מגובה של עשרות מטרים, וכי הסיבה להתנגשות היא שהטייס הסתנוור מאור השמש ועל כן לא הבחין בכבלי החשמל.

על פי הוראות מנהל התעופה האזרחי, ישנה חובה לסמן כבלי מתח גבוהים החוצים נתיבי טיסה מוגדרים, אולם האיזור בו אירע האסון, אינו מוגדר כאיזור טיסה.

"איבדנו אדם מדהים שהתגבר על מחלת הסרטן, איש טבע בכל רמ"ח איבריו", אמרו בני משפחתו של מרקין.

"שלמה היה טייס זהיר ומנוסה, לא היה אצלו מושג כזה שנקרא 'טעות אנוש'", אמרו בני משפחתו של הבר עם היוודע דבר האסון. "אין לנו ספק כי רשלנות חברת החשמל היא שגרמה למותו".

חברת החשמל מסרה בתגובה כי בתהליך אישור הקמת קו מתח, מנהל התעופה וחיל האוויר הם שקובעים את נחיצותו של סימון כבלי חשמל.

"מדובר בטייס ותיק ששירת בחיל האוויר ועובד אצלנו שלושים שנה", אמר שאול שפי, מנכ"ל חברת "כים ניר" המחזיקה בבעלות על המסוק. עוד הוסיף שפי כי המסוק נבדק לאחרונה ונמצא תקין.

הטייס שלמה הבר, בן 54 מרעננה השאיר אחריו אישה ובת יחידה שעמדה להינשא בקיץ הקרוב. פקח הרשות אמיתי מרקין ממושב היוגב שבעמק-יזרעאל, היה בן 37 במותו, והשאיר אחריו אישה ושני ילדים, בני שנתיים ושנה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully