וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בחקר הטיפול באיידס

15.2.2004 / 16:33

חוקרים אמריקאים פיתחו תרופה שמשמידה את התאים בהם "מסתתר" נגיף ה-HIV, ועשויה לסייע בריפוי המחלה. לא ברור אם הטיפול, שנוסה רק במעבדה, יוכח כיעיל גם בגוף האדם

מדענים בארה"ב טוענים כי מצאו תרופה שתוכל "לנקות" תאים בהם מסתתר נגיף ה-HIV. אחד המכשולים הגדולים בטיפול באיידס הוא שהנגיף מתקיים בתוך תאים אנושיים, ולכן קשה מאוד להיפטר ממנו לחלוטין.

רשת הבי.בי.סי. מדווחת כי מדענים באוניברסיטת טקסס מצאו רעלן שתוקף את התאים בהם "מסתתר" הנגיף. החוקרים מקווים כי השמדת התאים בהם מסתתר הנגיף יסייע למנוע ממנו להתפרץ לתקופות ארוכות יותר ואולי אף יאפשר להשמידו לחלוטין. המחקר מתמקד בתאים של המערכת החיסונית המכונים "תאי T מסייעי זיכרון". תאים אלו שומרים מידע על נגיפים וחיידקים כדי לסייע למערכת החיסונית להתמודד איתם – וכן הם ידועים כתאים בהם מסתתרים נגיפי ה-HIV.

במסגרת המחקר לקחו החוקרים תאי T כאלה מנשאי איידס שהנגיף לא נמצא בדמם. הטיפול ברעלן השמיד את התאים יחד עם נגיף ה-HIV שעליהם. עם זאת, לא ידוע אם הטיפול, שנוסה על תאים במעבדה, יוכיח את עצמו כיעיל על חולים ממשיים.

עם זאת, מדענים בריטים הביעו ספקנות לגבי יעילות המחקר וציינו כי התאים בהם מסתתר הנגיף נעים בכלי הדם, ולכן יהיה קשה להשמיד את כולם. כן צויין כי פגיעה בתאים המהווים חלק מהמערכת החיסונית עלולה להחליש את גופו של המטופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully