וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט מתעד נזקי אכילת מקדונלדס

תולי שרגאי

15.2.2004 / 0:10

הבמאי גילה שאחרי חודש של שלוש ארוחות מקדונלדס ביום הכבד נפגע, רמת הכולסטרול זינקה ואפילו הדחף המיני נעלם

מורגן ספורלוק, במאי ניו יורקי בן 33 היה בריא לחלוטין. רזה, אתלטי ובעל כולסטרול נמוך. כעבור חודש הוא הוגדר כשבר כלי – הוא העלה 12 ק"ג, הכולסטרול בדמו זינק מ-165 ל-230, הוא הקיא לעיתים תכופות, דיווח על דיכאון, כאבי ראש ואובדן החשק המיני. הכבד שלו הזכיר כבד של אלכוהוליסטים קשים. מה קרה באמצע? הוא החליט לבדוק על גופו מה קורה למי שמתקיים חודש שלם על שלוש ארוחות מקדונלדס ליום, מגדיל כמה שאפשר ולא אוכל שום דבר אחר. כל זאת, כחלק מסרט שניסה למצוא תשובה לשאלה מדוע האמריקאים שמנים.

הסרט super size me (הגדל אותי) שהוקרן בפסטיבל סאנדנס האחרון וזכה להתעניינות רבה, כבר הוכתר ב"באולינג לקולומביין" של הפאסט פוד. סורפלוק, שבינתיים חזר למשקלו הרגיל ושיקם את מצבו הנפשי, מספר כי הרעיון צץ במוחו לאחר ארוחת חג הודיה כבדה במיוחד. "בטלוויזיה שודרה כתבה על שתי הנערות שתבעו את מקדונלד'ס בטענה שגרמה להן להשמנת יתר. תגובתן של רשתות המזון המהיר היתה שלא ניתן לקשר את ההשמנה לאכילה אצלן, משום שהאוכל שלהן עשוי מחומרים טבעיים בלבד. חשבתי לעצמי – שווה לבדוק כמה טבעיים".

רופא שבדק את סורפלוק זמן קצר לאחר שהתחיל בדיאטת הצ'יפס, ההמבורגרים והמילק שייקים התפלא באיזו מהירות מידרדר מצבו הרפואי. בנוסף לתיעוד אודיסאת המקדולנד'ס שלו, סורפלוק ביקר בעשרים ערים בארה"ב וריאיין אנשים ברחוב, מומחי בריאות ולוביסטים של תעשיית המזון המהיר. למרות שלטענתו לא התכוון לתקוף דווקא את מקדונלד'ס, הוא לא הצליח להשיג מהם תגובה. רק לאחר ההקרנה פירסמה החברה הודעה בה נאמר כי איש מראשיה עדיין לא ראה את הסרט, "אך צרכנים יכולים לבנות לעצמם תפריט יומי מאוזן מתוך ההיצע שבסניפי מקדונלדס'". במקדונלדס ישראל סירבו להשיב לפניית "הארץ" בעניין הסרט.

סורפלוק כנראה לא הצליח בכך. לדבריו ברכיו החלו לרעוד כתוצאה מהצטברות ההמבורגרים, וגם אם היה נשאר לו קצת דחף מיני לא היה לו ככל הנראה מה לעשות איתו – חברתו, העובדת כטבחית צמחונית, הכריזה כי היא נגעלת ממנו, "אם כי היא הבינה שהמטרה היא לחנך את הצופים".

בראיון לאתר האינטרנט film threat אמר סורפלוק כי הוא נגעל לגלות שחלק הארי מתקציביהן של רשתות המזון המהיר מוקדש לפירסום ולפיתוי ילדים קטנים במתנות. לדבריו, הוא יצא בתחושה ש"החיים הקולינארים של כל כך הרבה מאיתנו נחטפו למעשה בידי רשתות המזון המהיר".

בתשובה לשאלה האם לאחר שנחשף לעולם הזה, הוא יאכל אי פעם מזון מהיר השיב סורפלוק כי לפעמים אין ברירה. "לפעמים זה מקדונלדס או לרעוב, אבל אחרי מה שראיתי, אני מעדיף לרעוב". אבל בראיון אחר כבר הודה שלאחר שבעה חודשי התנזרות עבר שוב תחת הקשתות המוזהבות ונגס בקציצה. "אבל אחרי ביס אחד הבנתי שאין לי צורך לחזור לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully