וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל, קדומים וקרני שומרון יישארו מחוץ לגדר

13.2.2004 / 0:00

ערוץ 2 דיווח כי שרון בוחן אפשרות להוציא גם את אריאל מחוץ לגדר ההפרדה, ולאבטח את הציר המוביל אליה באמצעים אחרים. ביה"ד בהאג: הדיון בגדר יתקיים גם ללא השתתפות ישראל

ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט כי "מובלעת אריאל", הכוללת את היישובים קדומים, עמנואל וקרני שומרון - תישאר מחוץ לגדר ההפרדה. כך דווח אמש בערוץ 2. החלטתו של שרון מאמצת את עמדת הפרקליטות ועמדת הממשל האמריקאי באשר לתוואי הגדר.

בדיווח נאמר עוד כי שרון בוחן שתי חלופות: האחת, ליצור מעין 'אצבע' שתקיף את אריאל, ותכלול אותה בשטח הגדר. לפי החלופה השנייה, המחמירה יותר, תיוותר אריאל מחוץ לגדר, וציר חוצה שומרון המוביל אליה, יאובטח באמצעים אחרים.

ראש הממשלה ממתין להכרעת בית הדין הבינלאומי בהאג בעניין הגדר, זאת כדי שההחלטה על שינוי התוואי לא תתפרש ככניעה ישראלית ללחץ הבינלאומי.

אתמול החליטו שרי המטבחון כי ישראל לא תשתתף בדיון על גדר ההפרדה בבית הדין בהאג. ההחלטה התקבלה לאחר שמזכיר הממשלה, ישראל מימון, ערך משאל בקרב השרים. היום תימסר ההחלטה לבית הדין. דוברת בית הדין הבינלאומי בהאג הודיעה אמש שלמרות החלטת ישראל, הדיון על הגדר יתקיים במועדו.

לפיד תמך בהשתתפות בדיון

בגלי צה"ל דווח כי שר המשפטים, יוסף לפיד, היה היחיד שטען כי יש להופיע לדיונים. יתר השרים תמכו בהצעה להסתפק בתצהיר הכתוב שהעבירה ישראל לבית הדין. השרים אימצו את דעת צוות המומחים המשפטי, שהמליץ לראש הממשלה, אריאל שרון, להימנע משיגור נציג לדיון, שייפתח ב-23 בפברואר.

כתב "הארץ" אלוף בן, מוסיף:

הנימוק נגד השתתפות בדיונים הוא רצונה של ישראל לשלול את הלגיטימיות מההליך המשפטי, שלדעתה נעשה בחוסר סמכות ואינו ראוי. בית הדין אמור למסור לעצרת האו"ם חוות דעת על "ההשלכות המשפטיות של בניית חומה בשטח הפלסטיני הכבוש". ישראל הגישה תצהיר כתוב, שבו הביעה את התנגדותה להליך.

יועצו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, נביל אבו רודיינה, אמר אמש כי החלטת שרון לא לשלוח נציגות להאג היא הוכחה שישראל לא עומדת באמות המידה של החוק והצדק הבינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully