וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ללא תכונות

12.2.2004 / 11:53

טלי שמיר חושבת שרק כלומניק כמו אייל פלד יכול לגלם טוב כל כך את החלום הישראלי

"מי רוצה להחליף את אייל פלד?", נזרקה השאלה אל חלל המדינה. לא יודעת. אולי אני. בשעה 20:45 פתחתי אתמול את הטלוויזיה כדי לברר עם עצמי את הסוגיה הדחופה. אייל פלד היה שם, כמו בכל עשר השנים האחרונות. הוא היה בבוסטון, הצביע על בניינים היסטוריים, ביקר במסעדה ואמר כמה דברים, בדיוק כפי שעשה בכל עשר השנים האחרונות. בטח, חשבתי, לא אכפת לי להחליף את אייל פלד, ובטח ובטח שאני גם יכולה. הבנתי - אייל פלד הוא הלא כלום, ולכן אייל פלד הוא גם טעם החיים. ממש כמו קוקה קולה.

כבר עשר שנים אייל פלד אומר שכולם אומרים לו כל הזמן שהוא תפס את הג'וב הכי טוב במדינה. השאלה היא למה הג'וב של אייל פלד הוא ג'וב שאפשר להגיד עליו פעם בחמש שניות שהוא הג'וב הכי טוב במדינה.

קודם כל, וזה ברור, אייל פלד הגשים את חלומו הרטוב פר-אקסלנס של האזרח הישראלי: החלום להיות מחוץ לישראל. אך לא רק במובן הפיזי מדובר, אלא גם במובן הנפשי - "מסע עולמי" מתרחשת בלי כל קשר לסדר היום הישראלי ובניגוד גמור למהדורת החדשות שמופיעה לפניה. שום רעידת אדמה או פיגוע לא יצליחו לזעזע את מרק הצדפות המוקרם במסעדה העתיקה ביותר בבוסטון. אייל פלד מצוי מעבר לישראליות, הוא מצוי במרחב הפנטסטי של מושג ה"נורמליות" הנכסף, שבשבילנו הוא שווה ערך למושג גאולה.

חוץ מהחלום החוצלארצי הגשים פלד עוד כמה חלומות ישראליים ידועים: הוא מפורסם, הוא מרוויח טוב, ובניגוד למפורסמים אחרים שמרוויחים טוב, יש לו גם יציבות בחיים - רייטינג גבוה קבוע ותוכנית שרצה כבר עשר שנים ברציפות. פלד הוא ללא ספק הדבר הכי יציב בערוץ 2 ואחד היציבים בתולדות הטלוויזיה בכלל. אבל יש עוד משהו, חשוב ביותר, שבלעדיו לא ניתן להבין את התופעה האייל פלדית: העניין הוא שבכל הטובין האלה זכה אייל פלד סתם כך, ללא כל סיבה נראית לעין (מלבד אולי קשרי משפחה מוצלחים). הוא לא חתיך, הוא לא מצחיק, הוא לא מתוחכם, הוא לא שנון, הוא לא מגניב, הוא אפילו לא פקרובוקטור או דביל. הוא פשוט שם.

התוכנית של אתמול היתה מהמייבשות ביותר. היא היתה כמו ברושור בינוני של חברת נסיעות. אייל פלד לא עשה שם כלום חוץ מלספר קלישאות תיירותיות באינטונציה הקריינית הנצחית שלו, תוך שהוא הולך לכיוון המצלמה, אבל אף פעם לא מגיע. אז מי הם לעזאזל הפנים מאחורי נתוני הצפייה המזהירים של השעמומון הזה? בורגנים שבעים, פרולטרים מורעבים, או סתם אזרחים ששמעו יותר מדי פעמים את המשפט "אומרים שתפסתי את הג'וב הכי טוב וכו'"? לא ברור. מה שבטוח הוא שלא חסרים אנשים שיכולים לעשות את העבודה הזו טוב יותר. לא כל אחד יכול לקחת את שרון, לא כל אחד יכול להיות כוכב נולד, מיליונר, שחקן בטלנובלה או בריאליטי שואו, אבל כל אחד – בהחלט כל אחד - יכול להחליף את אייל פלד.

אז בר מזל כלשהו מבין אלה ששולחים קלטות ל"מסע עולמי" יזכה בצוות ההפקה של פלד, יטוס לאן שהוא רוצה, ויחליף אותו למשך תוכנית. המנחה הזוכה, אם יקבל תנאי הפקה והדרכה נכונה, בטח גם יעשה את זה בצורה מעניינת יותר מהמנחה המקורי, מה שיהיה בהחלט שינוי מרענן. אבל אין ספק שאף אחד לא יוכל להיות אייל פלד טוב יותר מאייל פלד, שכן כפי שכבר טענתי - אייל פלד הוא הלא כלום, הוא ריק, הוא הסתמי, ורק אדם כזה, כללי כל כך, יכול לאייש באופן מושלם את משבצת החלום הישראלי הגדול של החוצלארציות, הנורמליות, היציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully