וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס בצה"ל: 'שמאלני רצח את אמיל גינצבורג'

10.2.2004 / 8:08

מש"קיות חיל החינוך בקורס קציני הנדסה, שיבשו את שמו של פעיל השמאל אמיל גרינצווייג, את זהותו הפוליטית ואת הרקע לרציחתו. סירבו לתקן את טעותן, כיוון שזה המידע הקיים במחשב

חיל החינוך של צה"ל לימד במשך תקופה ארוכה קצינים בקורס עובדות שגויות בנוגע לרצח אמיל גרינצווייג, מבלי שאיש שם לב לטעות. על פי המידע המשובש שמסרו המדריכים לחניכים, "פעיל הימין אמיל גינצבורג" נרצח בהפגנה על ידי איש השמאל "יונה אברושמי". בפועל, אמיל גרינצווייג היה פעיל שמאל שנרצח ב-10 בפברואר 1983, בהפגנת "שלום עכשיו" נגד מלחמת לבנון ליד הכנסת. גרינצוויג נרצח בידי איש הימין יונה אברושמי, שנתפס כשנה לאחר מכן ונידון למאסר עולם.

"ידיעות אחרונות" מדווח כי המידע השגוי הופיע במערכי שיעור של חיל החינוך, במסגרת דיון על סובלנות פוליטית, בקורס הכשרה לקצינים בבית הספר להנדסה צבאית "צוקי עובדה". לפני כחודש העיר אחד הקצינים במהלך השיעור כי מדובר בעובדות שגויות. ואולם מש"קיות החינוך שהדריכו בקורס מסרו כי זה המידע שקיים במחשב, והטעות לא תוקנה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מערך השיעור נבדק ואכן נמצא שגוי. המערך הוצא משימוש ויעודכן מחדש". לפני כשלושה חודשים דווח על מקרה דומה בצה"ל, בו התגלו שיבושים קשים בציון אירועים ואישים מרכזיים בתולדות המדינה, בחוברות לימודיות שניתנו למועמדים לקורס קצינים בבה"ד 1.

ועדת החוץ והביטחון מינתה את ח"כ יוסי שריד, לבדוק מי אחראי למערכי השיעור של חיל החינוך. בקול ישראל דווח, כי שריד אמר שיניח את ממצאיו על שולחנו של יו"ר הוועדה בתוך כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully