וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הרוגים בפיגוע באוטובוס בירושלים

רויטרס

29.1.2004 / 13:45

מחבל מתאבד התפוצץ בקו מספר 19 סמוך לרחוב עזה. 44 בני אדם נפצעו. הפיגוע אירע סמוך למעונו של ראש הממשלה, שלא נכח במקום. ארגון גדודי חללי אל אקצה נטל אחריות

עשרה בני אדם נהרגו הבוקר בפיגוע שאירע באוטובוס אגד סמוך לשעה 09:00 בבוקר ברחוב ארלוזורוב פינת עזה בירושלים. מחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס מספר 19 של אגד שיצא בשעה 08:20 מהדסה עין כרם. מעונו של ראש הממשלה, אריאל שרון, נמצא בסמוך למקום הפיגוע, אולם שרון לא נכח בביתו בעת הפיגוע.

בפיגוע נפצעו 44 בני אדם, מהם 13 באורח קשה, 13 באורח בינוני והיתר במצב קל. מדובר מד"א נמסר כי פינוי הפצועים לבתי החולים בבירה הושלם. ככל הנראה המחבל המתאבד פוצץ את עצמו במרכז האוטובוס. גג האוטובוס נשרף. כך דווח בקול ישראל. נהג האוטובוס סיפר כי לא הבחין באדם חשוד העולה לאוטובוס.

טפסר משנה משה סוויסה, איש מכבי האש, סיפר לגלי צה"ל כי הפיצוץ אירע בחלק האחורי של האוטובוס: "האוטובוס עוד המשיך בנסיעה לאחר הפיצוץ, ופצועים עפו ממנו. מי שהיה בחלק האחורי והאמצעי של האוטובוס נפגע. כרגע אנו חותכים חלקים מתוך האוטובוס, כדי שיהיה אפשר להגיע להרוגים המצויים בתוכו".

סטפן, בעל חנות שהיה עד לפיצוץ, אמר לקול ישראל: "כמו כל בוקר אני מגיע לחנות. אבל הבוקר ראיתי את הפיצוץ באוטובוס, משהו לא מהעולם הזה. הריח קשה והקולות קשים".

המחבל המתאבד משתייך לגדודי חללי אל אקצה של הפתח. בשיחת טלפון שהגיעה לגלי צה"ל, נטען כי המחבל, ששמו טרם פורסם, יצא הבוקר בשעה 4:00 מבית לחם בדרכו לבצע את הפיגוע. בהודעה של הארגון נאמר שמדובר בנקמה על פעולת צה"ל אתמול ברצועה, בה נהרגו 8 פלסטינים.

המשטרה הציבה מחסומים לאורך קו התפר

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים בזירת הפיגוע בקו 19 בירושלים. המפכ"ל אמר כי עובדי מעבדת החבלה מטפלים בזירת הפיגוע, ועדיין לא ברור אם מחבל או מתאבדת ביצעו את הפיגוע. לדבריו, יש פעילות רבה מאד בירושלים, במחוזות משטרת ישראל ובקו התפר בניסיון למנוע תרחישים נוספים.

"אנחנו לא מופתעים מהפיגוע מפני שאנחנו יודעים מה היקף הניסיונות בצד השני, לא הסרנו את המבט מאפשרות של פיגועים. הפריסה הייתה רחבה היום, לאור כמות רבה של מידע והערכות מצב", אמר המפכ"ל. בעקבות הפיגוע הציבה המשטרה מחסומים לאורך קו התפר ותגברה כוחותיה במרכזים הומי אדם.

מספרי הטלפון של מוקדי החירום בבתי החולים הם: הדסה עין-כרם: 1255122, הדסה הר הצופים: 1255123, בי"ח שערי צדק: 1255125, בית חולים ביקור חולים: 1255121. מוקד ער"ן, האגודה לעזרה נפשית בטלפון: 1201.

אבו עלא גינה את הפיגוע

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, פרסם הודעת גינוי רשמית לפיגוע. בהודעה נאמר כי הפיגוע מוביל להמשך האלימות, ולפגיעה גם בבני העם הפלסטיני. בקול ישראל דווח כי ההודעה קוראת לשני הצדדים להפסיק את הפגיעה בחפים משפע, ולחדש את מימוש מפת הדרכים.

מוקדם יותר גינו גורמים נוספים ברשות את הפיגוע, וקראה לחדש את המו"מ עם ישראל. "אנו מגנים כל התקפה על אזרחים, ישראלים או פלסטינים", אמר השר סאיב עריקאת. "רק תהליך שלום של ממש יפסיק את המעגל האכזרי הזה".

"הארץ" מוסיף:

בכיר בחמאס ברצועת עזה, סעיד סיאם, אמר כי "הפיגוע בירושלים הוא תגובה טבעית לפשע הכיבוש הישראלי, שהביטוי האחרון שלו היה הפעולה בשכונת זייתון אתמול". בלי קשר לזהות מבצע הפיגוע "הפעולה לגיטימית וראויה". בפעולת צה"ל בשכונת זייתון שבעזה נהרגו אתמול שמונה פלסטינים, בהם שלושה אזרחים.

שר הביטחון, שאול מופז, מכנס היום התייעצות ביטחונית בעקבות הפיגוע. בזמן הפיגוע, קיים שר הביטחון דיון מיוחד עם שני השליחים האמריקאים באזור, דיוויד סאתרפילד וג'ון וולף, במטרה לדון בהקלות לאוכלוסייה הפלסטינית. גורמים ביטחוניים ציינו לאחר הפיגוע, כי המהלכים עם הפלסטינים יעברו הערכת מצב מחודשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully