וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"ס מפרסם רשימת האסירים שישוחררו

27.1.2004 / 0:02

3 מהאסירים הצפויים להשתחרר היו מעורבים בפיגועים בהם נהרגו חיילי צה"ל. דיראני ועובייד מופיעים אף הם ברשימה. הנשיא קצב יתודרך לקראת החתימה על החנינות

שירות בתי הסוהר מפרסם הלילה באתר האינטרנט שלו חלק מרשימת 436 האסירים המיועדים לשחרור במסגרת עסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה. ברשימה הראשונית שפורסמה מופיעים גם השייח עבד אל-כרים עובייד ומוסטפא דיראני.

שלושה מבין האסירים הצפויים להשתחרר היו מעורבים בפיגועים בהם נהרגו חיילי צה"ל בלבנון: עלי בלחץ חסן יוסף, היה מעורב בביצוע ירי ממנו נהרג ב-1992 חייל צה"ל ושניים נפצעו; ג'ואד אל קצפי חסן חסין, היה מעורב בירי ב-1987, ממנו נהרגו קצין צה"ל ונפצעו ארבעה חיילים, ובפיגוע נוסף, ב-1988, בו נהרג חייל צד"ל וארבעה נפצעו; ואנואר יאסין מחמד מובאדה, שביצע ירי 1987, ממנו נהרגו שלושה חיילי צה"ל וחמישה נפצעו.

באתר השב"ס נכתב: "למעט בודדים מבין האסירים הלבנונים שהיו מעורבים באירועים בדרום לבנון בהם נהרגו או נחטפו חיילי צה"ל, אין ברשימה כאלה שדם על ידיהם".

מנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ', צפוי להיפגש הבוקר עם נשיא המדינה, משה קצב, ולתדרך אותו לקראת החתימה על חנינות המחבלים שישוחררו בעסקת חילופי השבויים הקרובה. הנשיא עצמו צפוי להתחיל לעיין בתיקי האסירים רק ביום רביעי הקרוב.

ישראל תשקול לשחרר מחבלים פלסטינים עם דם על הידיים, אם יועבר מידע חדש על הנווט שבוי רון ארד. כך מסר גורם ישראלי בכיר לגלי צה"ל. לדבריו, "התרחיש הסביר הוא שארד יימצא בלבנון, ושייעשה נסיון לטשטש את עברו באיראן". עוד אמר הגורם, כי ישראל לא קיבלה עד עכשיו כל מידע עדכני באשר לגורלו של ארד, אך נוצרה "תמונת מצב חדשה", שנותנת סיכוי מחודש לגלות היכן הוא נמצא. בתוך כך, אמר שר החוץ, סילבן שלום, כי באחרונה חל שינוי דרמטי באירן, וכי יתכן שהוא יביא לשינוי חשיבתי בעניינו של ארד.

במערכת הביטחון סבורים כי ארד אינו בחיים

במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי הנווט השבוי, רון ארד, אינו בן החיים. ההערכה מתבססת על נכונותה של איראן לנדב פרטים בפרשה. לפי הפרשנות, איראן היתה מתקשה מאוד להציג אדם חי, שיצוץ אחרי שנים בהן הכחישה כי יש ברשותה מידע על גורלו.

איראן בירכה אתמול על עסקת השבויים. שר החוץ האיראני, כמאל חראזי, אמר כי העסקה מהווה ניצחון גדול ל"תנועת ההתנגדות, לעם הלבנוני ולממשלתו". חראזי ציין כי שחרור האסירים הערבים הוא "הישג גדול לפלסטינים, ללבנונים ולכל האומות המוסלמיות באזור".

חראזי הביע תקווה כי ייוודע בקרוב מה עלה בגורלם של ארבעת הדיפלומטים האיראנים שנעלמו בביירות ב-1982. "מאמצים נעשים מצד ממשלת איראן כדי לברר אמה עלה בגורלם של ארבעת הדיפלומטים. הנושא הוא בעל חשיבות גבוהה עבור איראן", אמר.

דיראני יעיד במשפטו נגד המדינה

כתבי "הארץ" אלוף בן, צבי הראל, אורי אס ושירות "הארץ" מוסיפים:

אנשי הרבנות הצבאית עסקו אתמול משעות הבוקר בבית הקברות לחללי אויב בבסיס עמיעד מצפון לכנרת בהוצאת גופות 59 המחבלים שיועברו לידי חיזבאללה בגרמניה. הוצאת הגופות תימשך מחר.

החיילים כיסו כל קבר ביריעה, ככל הנראה כדי לחסום גשם ורטיבות. בבית הקברות לחללי אויב קבורים עשרות בני אדם. אלוף פיקוד צפון, בני גנץ, הוציא צו המכריז על האזור כשטח צבאי סגור.

העציר הלבנוני מוסטפא דיראני, שצפוי להשתחרר במסגרת העסקה, יעיד היום בבית המשפט המחוזי בת"א בתביעת הנזיקין שהגיש נגד המדינה במרץ 2000. דיראני תובע באמצעות פרקליטו צבי ריש 6 מיליון שקלים. לטענתו, עונה ונאנס על ידי חוקריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully