וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדרשת כהנא" נהרסה

20.1.2004 / 20:16

3 חיילים ו-6 מתנחלים נפצעו בהריסת הצריף במאחז תפוח מערב. מאות חיילים ושוטרים התעמתו עם מתנחלים שהתנגדו לפינוי. 17 פעילים נעצרו

הערב הסתיימה הריסת הצריף במאחז הלא חוקי תפוח מערב. מאות חיילים ושוטרים הגיעו בשעות הצהריים אל המבנה, המשמש כמדרשה ללימוד תורת מאיר כהנא. בקול ישראל דווח, כי עשרות מתנחלים התעמתו עם הכוחות בניסיון להגן בגופם על הצריף. כוחות צה"ל הסירו מכשולים שהציבו המתנחלים, והגיעו לגבעה עליה נמצא הצריף, שם המתינו להם 150 פעילי תנועת כך.

שלושה חיילים נפצעו באורח קל בעימותים במהלך הריסת הצריף. אחד החיילים נדחף מגג המבנה, נפל ונחבל. אחת הנשים שדחפה אותו נעצרה יחד עם 16 מתנחלים נוספים. שישה מתנחלים נפצעו בעימותים. במהלך ניסיון הפינוי נשמע ירי באוויר. לא ברור מי ביצע את הירי, אך איש לא נפגע. מבדיקה שערך צה"ל נמסר כי הירי לא בוצע על ידי חיילים. גורמים במועצת יש"ע טוענים כי הנחו הפעילים להגיע למאחז ללא נשק.

יובל יועז ועמוס הראל מ"הארץ" מוסיפים:

הבוקר דחה בג"ץ את עתירתם של מתנחלי כפר תפוח, והתיר למדינה להרוס את המבנה בתפוח מערב. השופטים ביטלו את צו הביניים שניתן אתמול ושמנע זמנית את הריסת המבנה. לטענת המתנחלים, המבנה שימש כבית כנסת. אולם על פי הפרסומים, התכוונו להשתמש במבנה הארעי כמכללה ללימודים ברוח הרב מאיר כהנא.

המדינה טענה כי המבנה הוקם בניגוד לדין, ללא היתר בנייה וכי ההליכים להריסת המבנה ופינויו הושלמו כנדרש. "בשעה שנמסר צו הפסקת העבודות, היה המבנה בשלב הקמת היסודות", טענה המדינה, "אולם העותרים לא צייתו להוראות הצו, והמשיכו להקים את המבנה תוך זלזול בוטה בהוראות החוק".

תנועת ההתיישבות של גוש אמונים - "אמנה" והמועצות האזוריות של מטה בנימין, השומרון, גוש עציון והר חברון עתרו אתמול לבג"ץ בדרישה לבטל את הצו שהוציא אלוף פיקוד המרכז משה קפלינסקי, שמכוחו הוכרז על פינויים של מאחזים בלתי חוקיים. העותרות טוענות, באמצעות עו"ד יהודה רסלר, כי צו האלוף נועד לעקוף את הוראות החוק התקפות באזור ואת החלטות בג"ץ.

העותרות טוענות כי החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון מדצמבר 2003, ארבעה ימים לפני מתן צו האלוף, נועדה לשוות לנושא "אופי מדיני", וכך לגרום לבית המשפט שלא להתערב ביישום המדיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully