וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: המחבלת אולצה להתאבד כי בגדה בבעלה

18.1.2004 / 9:31

רים אל-ריאשי שביצעה הפיגוע בארז, אמרה בקלטת שרצתה להקריב חייה לאללה. מקורות צבאיים: בעלה והמאהב אילצו אותה לטהר את שמה

רים סאלח אל-ריאשי,המתאבדת שביצעה את הפיגוע לפני ארבעה ימים במחסום ארז, אולצה לפעול כעונש על שנתפסה בוגדת בבעלה. כך מסרו מקורות צבאיים ל"ידיעות אחרונות".

החמאס שידר שעות ספורות לאחר הפיגוע קלטת בה נראית המחבלת אוחזת רובה ואומרת: "תמיד רציתי להיות האשה הראשונה המקריבה את חייה למען אללה. שמחתי תהיה שלמה כשחלקים מגופי יתעופפו לכל עבר".

אבל מידע שהגיע לידי צה"ל מצביע על נסיבות שונות לחלוטין. אל-ריאשי לא היתה מחבלת חדורת אמונה, שבחרה להפוך את שני ילדיה הקטנים ליתומים, אלא נאלצה לבצע פיגוע התאבדות. היא היתה מעורבת בפרשיית אהבים אסורה ונאלצה להקריב עצמה כדי לטהר את שמה ואת כבוד משפחתה.

על פי המידע, בעלה של המחבלת, פעיל בארגון חמאס, ידע מראש על תוכניתה ואף עודד אותה לבצע את הפיגוע. ב"סאנדיי טיימס" דווח כי הוא זה שהסיע אותה למחסום ארז. מהחקירה עולה עוד כי המאהב היה זה שגייס את אל-ריאשי וצייד אותה בחגורת נפץ.

בניגוד לפרופיל המקובל של מחבלות מתאבדות, לא היו לאל-ריאשי קרובי משפחה שנפגעו באינתיפאדה. היא בת למשפחה אמידה מעזה, לאביה מפעל לייצור מצברים אותם הוא משווק לישראל. לאחר הפיגוע דווח כי משפחתה נדהמה לגלות מה עשתה אל-ריאשי, אך בצה"ל מסרבים להאמין לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully