וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווסלי קלארק מתחזק בסקרים

11.1.2004 / 17:01

הגנרל לשעבר סוגר על הווארד דין במרוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לקראת הפריימריז במדינת ניו האמפשייר

הגנרל בדימוס ווסלי קלארק מתחזק בסקרים לקראת הפריימריז הדמוקרטיים במדינת ניו האמפשייר, שייערכו ב-27 לחודש זה. הבחירות המקדימות יפתחו באופן רשמי את המירוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות הכלליות שייערכו בשניים בנובמבר השנה.

קלארק העפיל למקום השני בסקרים בניו האמפשייר, ונמצא בשוויון סטטיסטי עם המועמד המוביל הווארד דין בין מצביעים פוטנציאליים של המפלגה הדמוקרטית ברחבי ארה"ב. בין הסימנים לעלייתו של קלארק בסקרים ניתן למנות את החלטת מטה דין להתחיל לנהל תעמולה נגד קלארק. עלונים נגד קלארק, על כך שהוא כביכול "בעד המלחמה בעיראק" ו"לא באמת דמוקרט" הופצו מחוץ לכנסים שערך הקמפיין של הגנרל בדימוס, לשעבר מפקד כוחות נאטו בבוסניה ובקוסובו. קלארק אכן הצטרף למפלגה הדמוקרטית רק לאחרונה, ועד 1992 הצביע למען מועמדים רפבליקנים לנשיאות.

עוד סימנים לעלייתו של קלארק היא מעבר של מתנדבים אל מחנהו מן המחנה של הסנאטור ג'ון קרי, שמועמדותו צונחת במהירות. קלארק מרכז כוחות רבים בניו האמפשייר, ואפילו ויתר על כמה הופעות במדינות דרום-מערביות כמו אריזונה וניו מכסיקו כדי להגביר את סיכוייו במדינה קטנה זו, הנחשבת ל"שבשבת" פוליטית.

מערכת הפריימריז מתחלה למעשה כבר ביום שני הבא, עם הצבעה בקרב קבוצות בוחרים במדינת איווה. קלארק בחר לוותר על התמודדות פעילה במדינה זו, והוא משתרך בה מאחור עם ארבעה אחוזי תמיכה (שהם מספר לא רע יחסית לחוסר השקעתו שם). אם יצליח קלארק לסיים שני בניו האמפשייר – כפי שעשה ב-1992 מתמודד אלמוני אז בשם ביל קלינטון – הוא יעמוד במצב טוב לקראת "יום שלישי הגדול" – השלושה בפברואר, בו ייערכו במקביל פריימריז בשש מדינות.

ה"סופר טיוזדיי" מאפשר למועמד לזנק במכה אחת מאלמוניות לעמדת הובלה, וכך אכן עשה אותו ביל קלינטון לפני 12 שנה. לקלארק, שמוצאו מארקנסו, תסייע העובדה שחמש מתוך שש המדינות העורכות פריימריז באותו יום מכריע הן דרומיות או דרום מערביות – מגזרים בהם הוא נחשב חזק יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully