וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-120 אלף איש השתתפו בהפגנת הימין

12.1.2004 / 0:01

1,300 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים אבטחו אמש את העצרת נגד פינוי מאחזים ומהלכים חד צדדיים. בנאומו בעצרת איים אפי איתם כי אם תמומש תכנית ההתנתקות, תפרוש המפדל מהממשלה

כ-120 אלף בני אדם השתתפו אתמול בעצרת הימין בכיכר רבין בתל אביב, תחת הכותרת "ישראל לא תתקפל". פתיחת העצרת נדחתה בכשעה על מנת לאפשר לתומכים נוספים להגיע למקום. שרים, חברי כנסת ורבנים לקחו חלק בהפגנה. השתתפו בה גם הזמרים שימי תבורי ואריאל זילבר. במועצת יש"ע העריכו לפני ההפגנה כי ישתתפו בה 150 אלף איש. לדברי בכירים במועצת יש"ע, מספר משתתפים נמוך מההערכה ייחשב לכישלון.

יו"ר המפדל, השר אפי איתם, אמר בעצרת כי אם ראש הממשלה, אריאל שרון, יממש את תוכנית ההתנתקות שלו, המפדל תפרוש מהממשלה. בערוץ 2 דווח אמש, כי איתם הוסיף ש"היפרדות חד-צדדית היא תבוסה". "בשדה הקרב אין התקפלות, התקפלות היא תבוסה והקו האדום שלנו מורכב מדמם של אלה שנרצחו", אמר איתם. לדבריו, המתנחלים לא יתנו יד "לתבוסה, עקירת יישובים והזזת יהודים מבתיהם". איתם פנה לראש הממשלה ואמר: "כשמסתמן ניצחון מערכתי עולמי במלחמה נגד הטרור, דווקא עכשיו, שומעים ממך קולות של חולשה".

השר עוזי לנדאו (ליכוד), שנאם גם הוא בעצרת, אמר על תוכניתו של שרון: "ככה לא בונים הסכם". השר זבולון אורלב (מפדל) קרא לנסות ולהשפיע על הממשלה מבפנים. דבריו לוו בקריאות בוז רמות של באי העצרת.

בהתייחסו לעצרת אמר אמש ראש הממשלה כי "יש ממשלה בישראל והיא זו שמקבלת החלטות, לא מפגינים". כך דווח בגלי צה"ל.

הוגברה האבטחה סביב אנדרטת רבין

את ההפגנה ארגנו תנועות הימין נגד פינוי מאחזים ומהלכים חד צדדיים, עליהם הכריז באחרונה ראש הממשלה. ב"הארץ" דווח, כי באירוע הוקרנו קטעים מנאומים של שרון מלפני מספר שנים, בהם הוא קורא שלא לסגת חד-צדדית מיהודה ושומרון, וקטע נוסף בו אומר שרון: "לא העם התעייף, המנהיגות התעייפה".

1,300 שוטרים, לוחמי מג"ב, חבלנים, פרשים ומתנדבים אבטחו את העצרת. בגלי צה"ל דווח, כי המשטרה הציבה שמירה סביב האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בכיכר רבין, מחשש שגורמים קיצונים ינסו לפגוע בה במהלך ההפגנה.

ח"כ יוסי שריד (מרץ) אמר אתמול כי הפגנת הימין היא הפקה משותפת של לשכת שרון ומועצת יש"ע שנועדה להסביר עד כמה קשים חייו של ראש הממשלה, ומדוע לא פינה אפילו מאחז אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully