וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2003 שלא היכרתם

שי גולדן

31.12.2003 / 16:30

נפילת סדאם? ויקי קנפו? הגדר? למה לא פריסטייל, כנימות ומיס אילת? שי גולדן מגיש את סיכום השנה האלטרנטיבי

שנת 2003 – הייתה שנה כזאת – התאפיינה באירועים מנפחי כותרות ובאייטמים בעלי פן מלחמתי, כלכלי, חברתי, כמוכר וצפוי. בעטייה של המלחמה בעיראק, דרך מגיפת הסארס, עבור בצעדת האמהות החד הוריות, וכלה בבניית הגדר ביהודה ושומרון, נשמטו מלב צרכני החדשות אירועים חשובים לא פחות, גם אם בעלי פוטנציאל קידום שערורייתי נמוך במקצת. זו דרכה של התקשורת: היא קובעת הירארכיה של תכנים, סולם עדיפויות של "חשוב" ו"מעניין" אל מול "לא הכרחי" ו"WHO THE FUCK CARES?" וממשיכה בדרכה אל גיליון הדפוס הבא, אל הריפרש הבא בעמוד הבית.

גמרנו בליבנו להשמיע את שוועתם של הפופולאריים פחות – אך הרי הגורל לא פחות! – בסיכום שנה שיעשה כבוד לאייטמים שנקל להוציא אל מחוץ למעגל בבריונות מתנשאת. הגולש העירני ימצא כאן חמישה אירועים שהתרחשו השנה, אשר עבור המשתתפים בהם היו משמעותיים לא פחות מהחיטוט בבית הבליעה של סדאם חוסיין או הקיצוץ בקצבאות של אסכולת נתניהו. חמישה אירועים שבעולם מתוקן היו צריכים לתפוס, גם אם לא כותרת ראשית, לפחות נפח בתודעת הגולש. באיחור מה, הגיעה השעה למחוק את העוול ולתת (גם להם) את המקום הראוי בהיסטוריה.

הודברה הכנימה הקמחית הכדורית

הכנימה הקמחית הכדורית גורמת לנזקים קשים בפרדס. בין נזקיה ניתן למנות "כתמים ירוקים, בעלי צורה לא אחידה המופיעים על קליפת הפרי, עיוותים בפרי, הפרשת כמות גדולה של טל דבש והתפתחות פייחת המכסה חלקים רבים של העץ".

אין להקל ראש בנזקים אלה. מטה לחמם של לא מעט פרדסנים בגליל העליון עמד בסכנה בשל נטיותיה ההרסניות של הכנימה האלימה. חמושים ברוח מדעית עילית ובכוונה טובה יצאו שמואל גרוס, ניצן רוטמן, פסח שריד, ליאור הדס, ישראל עופר (מחברת לידור כימיקלים בע"מ) וארנון וניר גלוזמן מקיבוץ חולתה להדביר את הפגע הרע.

במהלך השנים 2000 עד 2003 ביצעו ניסויים רבים בתכשירים "קונפידור" (בהגמעה), "קליפסו" וה"דורסבן" במטרה להמיט שואה על הכנימה. מצ"ב תקציר דו"ח הניסוי שלהם: "בניסויים המדווחים להלן נבחן התכשיר קונפידור 350 ת.ר. מקבוצת הכלורוניקוטיניל, במספר מינונים בהגמעה, והתכשיר קליפסו 480 ת.ר. אף הוא מקבוצת הכלורוניקוטיניל, בריסוס נוף, בהשוואה לתכשיר כלורפיריפוס (דורסבן) בריסוס נוף ולחלקות היקש ללא טיפול. הקונפידור בהגמעה ניתן בשני מינונים בשלושה מועדים. התכשירים קליפסו והדורסבן יושמו במועד אחד. מהתוצאות אנו למדים כי בטיפול בקונפידור בהגמעה התקבלה תוצאה טובה מאד". בשורה התחתונה ניתן לבשר כי גם אם עדיין מדובר בהישג בשלב ההגמעה בלבד, שנת 2003 סימנה את תחילת הסוף של הכנימה הקמחית הכדורית. ואתם לא טרחתם להתעניין.

אהבה כפי שדווח עליה מהממד השביעי

קיראל, יישות קוסמית המתקשרת עם המין האנושי באמצעות המדיום הדובר פרד סטרלינג, מצא כי שנת 2003 הייתה שנה טובה מאוד לאהבה. לא אהבה במושגי מג ריאן, גם לא אהבה במושגי תכשיטי ה.שטרן, קיראל מדבר על אהבה מסוג אחר – אהבה בה "העבר מתמזג עם העתיד והעתיד מוצא את דרכו, ובכך אלה לחווים אהבה תהיה דרך לצעוד בה". נשמע מסובך? אל תיפול רוחכם – קיראל מוציא את ראשו מבעד לעננים אחת לזמן ומעדכן את פרד סטרלינג (בשפת בני אנוש!) אילו עצות להשיא למעריצים המושבעים ובאילו דרכים מוטב לו לאדם לקרב את עצמו למזיגה של הארצי והממד השביעי, לטובת עולם טוב יותר, בו תתגורר אנושות מאושרת יותר.

"אתם תראו את יופי העולם היכול להתקיים עתה באהבה. אתם תראו כיצד העבר מתמזג עם העתיד וכיצד העתיד מוצא את דרכו, ובכך אלה לחווים אהבה תהיה דרך לצעוד בה. אלה מכם הנשארים על כדור הארץ יביאו את אימא אדמה לרמות חדשות של אפשרויות... אתם תצבעו אותה באנרגיית אור אוהבת וחיה, והיא בתורה תתמוגג מרוב התנסות אהבה אנושית". כל זה התרחש מתחת לאפיכם בשנת 2003, ודווח באתר "אור ואהבה". אבל אתם לא שמתם זין. חבל.

שנה טובה למנרגלים אנונימיים

אתר אבוללה, הר הבית של מעשני הנרגילה בישראל, מדווח על גידול משמעותי ומשמח במספר המנרגלים בחופשיות ובדיצה עשנה, תחת אוהלה של הזולה – מקום העישון הרשמי של הנרגילות בישראל.

גיל ששון, כתב באתר "אבוללה" מציג בגאווה גידול במספר הזולות ומצביע על אופק פרישה כלל ארצי: "בעונה שעברה היו רק 5 זולות והשנה עמדנו על 19 זולות. שימו לב למספר העצום הזה! הכפלנו את מספר הזולות כמעט פי 4! (עשיתי שלוש יחידות בגרות במתמטיקה..)
"בעונה שעברה כל הזולות היו בפארק וולפסון הידוע גם כגבעת בטיח. השנה הזולות התקיימו בפארק וולפסון שבת"א, פארק פרס בחולון, הפארק ברעננה, הפארק הלאומי ברמת גן ובפארק הירקון שבת"א. ידוע שהיו תכנונים גם לזולות בתל מונד, קריית אונו, חיפה ובקריות אבל בסוף זה לא הסתדר". לא נורא גיל, השמועה מדברת על פארק ירוק ומלבלב במודיעין, צ'ק איט אאוט סמוקי. לסיכום מדווח גיל על מגמות עיצוב ועישון חדשות בעולם הזולות הכנעני, "בעונה שעברה השימוש היה בעיקר עם נרגילות מצריות יצוקות ולא יצוקות וצינורות זחנבוט אופייניים. השנה רוב אנשי הזולות הגיעו עם נרגילות סוריות כאשר הצינור הסורי וצינור המזגן שלטו". ואתם, לאורך כל שנת 2003, המשכתם עם ה"פאל-מאל לייט" שלכם. עורו והריחו את ניחוח התפוחים העשן והמשכר - כמעט בכל פארק בישראל.

פריסטייל בפגאנאמו

הילה ודורי, הפריסטיילרים הישראלים הכי סקסיים, בספורט הכי בריחוף שטוח שיש – פריסבי, בייבי – נסעו לאיטליה. נכון, היו שם פיצות, היו שם כל מיני מונומנטים היסטוריים, איקונוגרפיות נוצריות והמון דוברי איטלקית – אבל הדבר, הדבר עצמו היה הפגאנאמו: מפגש הפריסטיילרים הבינלאומי. עפו קטעים, מה אני אגיד לכם, "פשוט חבל על הזזזמממןןןןןןן!!!!!" (מתוך האתר).

למען האמת, היה מסובך למדי להבין מה פשר כל הפריסטייל שבאוויר, ולצורך כך, דורי בהסבר קצר שיאיר את עיניכם ויפתח את לבבכם. "טיפה חומר מקצועי למרות שאנחנו בפריסטייל, ספורט ללא גבולות. אז ככה, בפריסטייל מודדים אותך ע"פ 3 קטגוריות: קושי, ביצוע/דיוק והתרשמות אומנותית (Artistic Impression) שבה בודקים אותך בכמה נושאים, כמו התאמה למוזיקה, ושיתוף בין חברי הקבוצה (שלא יצא מצב שרק אחד עושה דברים והשאר רק מסתכלים).
בכל מקרה, לאחר יומיים ברומא, הגיע הצוות הישראלי לרימיני, בירת הפריסטייל והתחיל להריץ דאחקות סיבוביות מעופפות. מצ"ב דוגמית ייצוגית: "לאחר תחרות השלשות התקיימה תחרות הזוגות. לגמר הזוגות שהתקיים בדיסקו עלו :דורי וגרי, פול וקלאי, לוראנצו וננדו, מרק ואן, והאחים טיטקומב. ואיך יכולנו לשכוח את טום וסונה שלקחו את המקום הראשון!!!!!!"

"הזוכים במקום הראשון והשני קיבלו קופסה יפה שבתוכה תעודה העשויה מסוג כלשהו של כסף, ממש יפה ויוקרתי. לקראת הערב יצאנו כולם למסעדת הדגים וכמו שאפשר לראות בתמונות לא עסקנו רק בדגים..." היה להם סבבה, ממש סבבה. ואתם, מה אתם עשיתם כשדורי והילה נתנו בראש בפאגאנאלו-רימיני-2003? תיכף תגידו, "אנחנו יותר בקטע של ליגת האלופות". אוי, באמת.

ישראלה ונדב כובשים את אילת

בחודש יוני נערכה באילת תחרות "נער ונערת אילת". מבושמים, חתיכיים ומלאי חלומות על תהילה הגיעו כל היפות והיפים של ראש פינה הדרומית של ישראל לנמל אילת כדי להגשים את החלום ולזכות בתואר הנכסף. למה להאריך במילים? הציצו נא בסיכום האירוע, כפי שניסחו אותו איציק אדרי, דובר המועצה וגל עייש, ממלא מקום יו"ר המועצה. ראשית ההכרזה על שמות הזוכים: "בתואר "נערת אילת 2003" זכתה ישראלה אבטאו, בת 16, תלמידת כיתה י' בגולדווטר. בתואר "נער אילת 2003" זכה נדב ז'אן, בן 17, תלמיד כיתה י"א בבית ספר בגין".

וכעת, לחלק המהנה, רשימת הפרסים: "כל המועמדים והמועמדות התארחו במלון אגמים והתפנקו בסנסרה, רשת מועדוני ספא, שם נהנו ממסאז' וג'קוזי. כולם קיבלו טיפים לאורח חיים בריא מהגב' יעל שזר ונציגות חברת האיפור איל מיקיאג' שגילו לבנים וגם לבנות כמה סודות על איפור וטיפוח. כל נער ונערה מהמתמודדים קיבל בוק מהודר, שבו למעלה מעשרים תמונות, מתנת אסתי סלומון מרכז הצילום. חברת איל מיקיאז' העניקה ל-12 הבנות קורס איפור מקצועי, רשת אפריל העניקה לכל אחד מהמתמודדים חבילת שיוסוד השמן העניקה להם גם חבילות שי רומנטיות".

תיקצר היריעה (המפורטטת כולה באתר) לפרט כל פרס ופרס, אבל חייבים עוד כמה: "נער ונערת אילת המאושרים יקבלו כל אחד מהם כרטיס טיסה זוגי לריגה, יעד חדש צעיר ואטרקטיבי. סוכנות הדוגמנות יולי תחתים אותם על חוזה דוגמנות למשך שנתיים, סוני סנטר יעניק לנערת אילת מסרטת וידאו, ולנער אילת טלוויזיה עם מסך שטוח, תיכון ת"א יעניק לכל אחד מהזוכים קורס פסיכומטרי חינם! לאומית אסתטיקה, שירותי בריאות יעניקו לה זיכוי בסך 1500 ¤ לטיפולי בריאות ויופי, סיטי ג'וניור תעניק להם 1000 ¤ לרכישת ביגוד והנעלה בחנויות הרשת ואייזיק ממספרת שוקי זיקרי יעניק להם טיפולים ופינוקים לשיער חינם במשך שנה, חברת האיפור איל מיקיאז' תעניק לנערת אילת שי מהודר, ואקו סאן יעניקו להם עשרה טיפולי שיזוף".

אכן, גולשים יקרים, בעוד אתם בוחשים בענייני דיומא, מניחים ללבכם להתכרכם בצער עם כל זעקה חרופה של מובטל שנבלם בפתח הדלתות הנעולות של סניף המוסד לביטוח אומי המצוי בשביתה, התקיימה מתחת לאפכם ישראל אחרת. ישראל של "שי מהודר", "פינוקים", "חוזה דוגמנות למשך שנתיים" ו"ריגה – יעד חדש, צעיר ואטרקטיבי של חברת התעופה ישראייר". ישראל שנת 2003. הייתה שנה כזאת. יש מדינה כזאת. התקיימו בה (גם) אירועים כאלה. לא פחות חשוב, לא פחות חדשותי. מעט פחות מסוקר, זה הכל. הנה, בפתח שנת 2004, גם עוול זה תוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully