וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית חמאס תיכננה לנהל מו"מ על גופות חיילים

עמוס הראל ושירות "הארץ"

23.12.2003 / 15:55

בשבוע האחרון נעצרו 22 איש, החשודים באחריות למותם של 10 ישראלים, בהם 3 הרוגי עין יברוד. תיכננו לרצוח חיילים ולחטוף גופותיהם לצרכי מיקוח

השב"כ וצה"ל חשפו בשבוע האחרון התארגנות גדולה של החמאס בכפרים ממזרח לרמאללה, האחראית לשורת פיגועי ירי שהיו באזור בשנתיים האחרונות. נעצרו 22 חשודים, שרובם היו כלואים בעבר בישראל. בפיגועים נהרגו חמישה חיילי צה"ל וחמישה אזרחים ישראלים ונפצעו 12 נוספים. בין השאר אחראית ההתארגנות לפיגוע בכפר עין יברוד. בשב"כ מייחסים להתארגנות רמה גבוהה במיוחד של מיומנות בתחום הפיגועים. ההערכה היא כי חלק מחבריה עברו אימונים צבאיים.

מעצרם של חברי החוליה סיכל פיגוע גדול שתיכננו. הם התכוונו להרוג במארב ירי חיילי סיור של צה"ל סמוך לרמאללה, לחטוף את גופותיהם ולנהל מו"מ על החזרת הגופות. זאת במטרה להביא לשחרור אסירים הכלואים בישראל, חלקם בני משפחותיהם של חברי החוליה. כיוון שלא היו בטוחים אם יצליחו לברוח עם כל הגופות, תיכננו לכרות את הראשים, להימלט עימם ולהטמינם במקום מסתור בבורות שהוכנו מראש.

ההתארגנות קיבלה מימון ממפקדת החמאס בדמשק, שהעבירה 80 אלף דולר. בראש ההתארגנות שני תושבי הכפר אובר בשנות ה-30 לחייהם. ואולם, בשב"כ מעריכים כי המפקד הבכיר של הפעילים הוא ראש הזרוע הצבאית של החמאס באזור רמאללה, המבוקש השייח' איברהים חאמד. שלושה מעוזריו הבכירים נהרגו בפעולת צה"ל ברמאללה ב-1 בדצמבר.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי כל עוד חאמד - המצטיין ביכולת מידור וארגון גבוהות במיוחד - חופשי, הסיכוי שהתשתית תצליח להתאושש גדול.

הובאו למנוחות הקצינים שנהרגו ברצועה

אחר הצהריים נערכו הלוויותיהם של שני קציני צה"ל, מ"פ וסגנו - סרן חגי ביבי, בן 24 ממעלה אדומים, וסגן ליאונרדו וייסמן, בן 23 מעפולה. השניים נהרגו אמש בכביש כיסופים-גוש קטיף, בקרב מטווח קרוב עם פלסטיני שנהרג אף הוא.

סרן חגי ביבי היה מפקד פלוגת החוד של גדוד "צבר" בגבעתי ותכנן קריירה צבאית ממושכת. בשלוש השנים האחרונות שירת בשטחים. חדרו של חגי מלא במגיני הוקרה ובתעודות הצטיינות. בין היתר, תלויות שם תעודות שהעניקו לו הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום.

הוריו הפצירו בו שיעזוב את הצבא ויילך ללמוד. אביו, ניסים, סיפר כי אמר לו כי גם הם חיילים שלו, אולם חגי ענה לו "החיילים שלי נמצאים בקו האש". חגי הותיר אחריו שתי אחיות צעירות, לילך בת 21 ומורן בת 18, שעתידה להתגייס בקרוב.

סגן ליאונרדו וייסמן, בן 23 מעפולה, התעקש על שירות קרבי בגבעתי, כך סיפרה אתמול אמו רבקה. וייסמן התגייס לשירות כמכונאי בחיל האוויר, הצליח לעבור לגבעתי ומאוחר יותר יצא לקורס קצינים וחזר לשירות בחטיבה. מאז שירת יחד עם חגי ביבי, שנהרג אתו. אחותו של ליאונרדו, שריתה, אמרה אתמול: "למה אח שלי צריך ללכת לשמור על 30-20 משפחות כי בא להם לשבת שם? אם הם רוצים לשבת שם שישמרו על עצמם. זו חוצפה". האם רבקה תקפה את תופעת הסרבנות. לדבריה, צריך להכניס את הסרבנים למעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully