וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת לא הסירה חסינות ח"כ חזן

22.12.2003 / 11:46

חזן ויתר על חסינותו כדי לעמוד לדין בחשד להצבעה כפולה, אולם לראשונה בתולדות הכנסת נדחתה בקשת ח"כ להסרת חסינות. משפטנים: ההחלטה לא תעמוד במבחן בג"ץ

ועדת הכנסת החליטה הבוקר שלא להסיר את חסינותו של ח"כ יחיאל חזן (ליכוד) בחשד להצבעה כפולה באישור התוכנית הכלכלית בחודש מאי. הוועדה סירבה לבקשת היועץ המשפטי, אליקים רובינשטיין, להסיר את החסינות, למרות שחזן עצמו ביקש זאת כדי שיוכל לעמוד לדין ולהוכיח את חפותו.

מדובר בפעם הראשונה בתולדות הכנסת שבה לא מוסרת חסינות של ח"כ שהצהיר בכתב כי הוא מוותר עליה. גורמים משפטיים בכנסת העריכו כי ההחלטה לא תעמוד במבחן בג"ץ. התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעתור לבג"ץ נגד ההחלטה. חברים בוועדת הכנסת אמרו כי מדובר ב"יום כיפור של ועדת הכנסת" ובשפל מוסרי נוסף שהכנסת תתקשה להתאושש ממנו. מחר יחלו הדיונים בוועדת הכנסת בעניין הסרת חסינותו של ח"כ מיכאל גורלובסקי (ליכוד). בוועדה מעריכים כי חסינותו לא תוסר.

ההחלטה נפלה על חודו של קול, ברוב של שמונה מתנגדים מול שבעה תומכים. הח"כים שהתנגדו להסרת החסינות הם: ח"כ רוחמה אברהם, אהוד יתום, אלי אפללו ודניאל בנלולו (הליכוד), ניסים זאב ויצחק כהן (ש"ס), אליזער כהן (האיחוד הלאומי) ומוחמד ברכה (חד"ש תע"ל). נמנעו בהצבעה: ח"כ ענבל גבריאלי (ליכוד), מאיר פורוש (יהדות התורה). יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בראון (ליכוד) הצביע בעד הסרת החסינות, בנימוק שחזן ביקש זאת.

כמה מהח"כים סיפרו לגלי צה"ל כי חזן שוחח עמם אמש וביקש מהם להתנגד להסרת החסינות. בנוסף, מקורבו של חזן, אליעזר חיסדאי, נכח בדיון היום וניסה לשכנע את חברי הוועדה שלא להסיר את החסינות, למרות הצהרותיו הפומביות של חזן. לדבריו, הוא התבקש לעשות זאת על ידי חזן, כיוון שלח"כ "לא היה נעים להגיע לוועדה, כי לא רצה שיעשו לו שוב אמבוש".

מוקדם יותר היום החליטה ועדת הכנסת כי ח"כים יהיו פטורים מתשלום האגרה בעבור הנסיעה בכביש חוצה ישראל. 11 ח"כים תמכו בהצעה מול 5 שהתנגדו. בקול ישראל דווח כי בהחלטה נקבע שהכנסת תשלם את דמי האגרה בעבור ח"כים שברשותם כלי רכב מטעם הכנסת.

גורלובסקי הודה, חזן הכחיש

כתבי "הארץ", גדעון אלון וברוך קרא, מוסיפים:

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הודיע בתחילת החודש ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי החליט להגיש כתב אישום פלילי נגד חברי הכנסת חזן ומיכאל גורלובסקי (ליכוד), על עבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

בטיוטת כתב האישום בעניין הצבעתו של ח"כ חזן כתב פרקליט מחוז ירושלים, משה לדור, כי "משהבחין חזן, לאחר הצבעתו שלו, כי ח"כ ענבל גבריאלי שמקומה לשמאלו, נעדרת מאולם המליאה, החליט להצביע גם במקומה". בניגוד לגורלובסקי, שהודה במעשים המיוחסים לו והסביר שהדבר נעשה בתום לב, חזן הכחיש אותם. לאחר שחוקרי המשטרה הראו לו את הקלטת שבה הוא נראה רוכן לעבר לחצניה של גבריאלי, העלה חזן את האפשרות שח"כ אחר הצביע במקומה. בעקבות ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו אמר חזן כי הוא משוכנע שהאמת תצא לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully