וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הישיבה הראשונה של הקבינט הביטחוני

14.3.2001 / 17:00

השרים ישמעו סקירה של ראשי מערכת הביטחון וידונו בהמשך הסגר ברמאללה; שרון מודאג: הקבינט "שמאלני"; שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, הוא הנציג היחיד של מפלגת העבודה בקבינט

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הערב לראשונה לישיבתו הראשונה. חברי הקבינט ישמעו סקירות מראשי מערכת הביטחון, וידונו באפשרות למתן הקלות מסויימות לאוכלוסיה הפלסטינית לקראת ביקורו של ראש הממשלה בארה"ב.

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, הוא נציגה היחיד של מפלגת העבודה בקבינט הביטחוני-מדיני. בשל חילוקי דעות בקרב פורום "שרינו" של העבודה לא סוכם מי יהיו שני הנציגים הנוספים בקבינט והנציג השלישי, שר החוץ שמעון פרס, ייעדר מהישיבה לאחר שיצא אמש לביקור בארצות הברית.

הקבינט הנוכחי, בדומה לממשלה, הוא הגדול בתולדות המדינה. 13 שרים יהיו חברים בו: ראש הממשלה אריאל שרון, שמעון פרס, בנימין בן אליעזר, סילבן שלום, אלי ישי, נתן שרנסקי, מאיר שטרית, עוזי לנדאו, רחבעם זאבי, שלמה בניזרי, אליהו סוויסה ושני שרים נוספים ממפלגת העבודה.

ערב כינוס הישיבה הראשונה אמרו גורמים במשרד ראש הממשלה כי שרון מודאג מאוד מיחסי הכוחות בתוך הקבינט, הנוטים לדעתו שמאלה מדי. שרון חושש ככל הנראה מחבירה של אנשי העבודה וש"ס בשאלת הוויתורים לפלסטינים. לכן מעוניין שרון בצירוף המפד"ל לממשלה, אם כי בינתיים עדיין לא הושלמה תפירת התיק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully