וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא קצב: רון ארד חי

27.11.2003 / 13:35

בשיחה עם כתבי הכנסת אמר הנשיא כי הוא מאמין שהנווט השבוי בחיים, ו"לא מדובר במשאלת לב". ביקר הממשלה על מהלכיה הכלכליים והביע זעזוע מהתכנית "כוכב נולד"

נשיא המדינה, משה קצב, אמר היום בצהריים בפגישה עם כתבי הכנסת, כי הנווט השבוי רון ארד בחיים. קצב אמר עוד כי הוא "מאמין שרון ארד חי, ולא מדובר רק במשאלת לב". הנשיא סירב לומר האם ארד מוחזק באיראן. קצב הביע בפגישה תמיכה בעסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה, למרות שלדבריו, "מדובר בארגון טרור שחדר לשטח ישראל, רצח חיילים וכעת הוא משיב גופות".

הנשיא דיבר גם על פגישתם הצפויה של יוזמי הסכם ז'נבה עם שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, ויצא בחריפות נגד קיומה של הפגישה. "אני לא חושב שיש מדינאי בעולם שירצה להתקדם עם הסכמות ז'נבה, אם הוא יידע שהממשלה והכנסת לא תומכים בהן. "זה לא יכול להיות", אמר הנשיא. "ללכת ולעקוף את הממשלה והכנסת ולנסות לשכנע את המדינאים בעולם, כשבדעת הקהל הישראלי הנושא לא נידון - זו טעות".

קצב ביקר את הממשלה על תפיסתה הכלכלית. לדבריו, "יש משהו מוטעה בתפיסה הכלכלית של מדינת ישראל. המצוקה והעוני שמחריף חייבים להיבלם. אם זה לא ייבלם עלולה לבוא התפרצות חברתית. יש אי שקט גדול מאד בציבור", אמר הנשיא.

ולא רק על נושאים בוערים שוחחו הנשיא והכתבים. במהלך השיחה הביע קצב תרעומת על האלימות המשודרת בטלוויזיה, ואף הודיע שהוא מוטרד מקיומן של תכניות כמו "כוכב נולד". "אני מאד מוטרד כשלוקחים ילדות, נערות צעירות ומפתחים להן אילוזיה שהן הולכות להיות כוכבות בינלאומיות בשירה ובדוגמנות. המשפחה מוציאה הון כסף כדי לאפשר להן להיות כוכבות. אותי זה מזעזע", אמר הנשיא.

הפניות לבג"ץ מכרסמות במעמד הכנסת

כתב "הארץ", גדעון אלון, מוסיף:

הנשיא קצב מתח בשיחתו עם הכתבים ביקורת על מבנה הממשל הישראלי. לדעתו, לממשלה יש עוצמה רבה מדי ולכנסת יש עוצמה פחותה מדי, והדבר פוגם ביכולתה של הכנסת לפקח על עבודת הממשלה.

"למעשה לא קיימת היום הפרדה של ממש בין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת", אמר הנשיא, והציע "להקים ועדה ציבורית, המורכבת ממומחים בתחומים שונים, שתגבש הצעות לשינוי מבנה הממשל".

עוד אמר קצב כי חברי הכנסת שוגים בכך שהם פונים לעתים קרובות בעתירות לבג"ץ, מכיון שפניות אלה "מכרסמות במעמדה של הכנסת מול הרשות השופטת". בנוסף הביע הנשיא התנגדות לפריימריס במפלגות משום שלדבריו הם מגבירים את השחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully