וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחנה גואנטנמו הוא עיוות מפלצתי של הצדק"

26.11.2003 / 13:56

כך הגדיר שופט בריטי בכיר את מחנה המעצר האמריקאי בו כלואים מאות חשודים בטרור. קרא לממשלתו לגנות בפומבי את הנעשה שם. 9 אזרחים בריטים כלואים במקום

אחד השופטים הבכירים בבריטניה גינה בחריפות את תנאי המחייה והטיפול בעצירים במחנה השבויים האמריקאי במפרץ גואנטנמו שבקובה. הלורד סטיין אמר בנאום ששודר בבריטניה כי התנאים ב"מחנה דלתא" מהווים זלזול מוחלט בחוק.

בבי.בי.סי פורסם שהלורד סטיין האשים את הממשל האמריקאי ב"עיוות מפלצתי של הצדק", וקרא לממשלת בריטניה לגנות את החזקת העצירים החשודים בטרור במחנה. הוא ציין כי "העצורים מצויים מחוץ לשלטון החוק, מחוץ להגנת בתי המשפט ונתונים לרחמי שוביהם". בבריטניה הושמעו לאחרונה דברים קשים נגד כליאת העצירים במחנה, שניים מהם אזרחים בריטים שעדיין ממתינים למשפטם. בגואנטנמו כלואים בסך הכל תשעה אזרחים בריטים.

השופט הבכיר קרא לשרים בבריטניה לגנות באופן פומבי וחד משמעי את הנעשה במחנה דלתא, וציטט מומחים שאמרו כי שיטות החקירה הנהוגות בו "הן לא בדיוק עינויים, אבל מאוד קרוב לכך". הוא אמר כי לדעתו, התנהלות המחנה לא עומדת בספים הנמוכים ביותר של החוק הבינלאומי.

אוסטרליה הודיעה בימים האחרונים, כי ארה"ב הסכימה שעל שניים מאזרחיה הכלואים בגואנטנמו לא יגזר עונש מוות. השניים יצטרכו בכל מקרה לעמוד בפני בית דין צבאי.

בתי המשפט בארה"ב קבעו עד כה כי אין להם סמכות לעסוק בנעשה בגואנטנמו, כיוון שהמחנה מוצב מחוץ לתחום השיפוט שלהם. עם זאת, מוקדם יותר החודש הסכים בית המשפט העליון בארה"ב לשמוע ערעור על חוקיות הכליאה במקום. הפסיקה בנושא צפויה להתקבל רק ביוני שנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully