וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "כל הצרות באו מהאשכנזים"

26.11.2003 / 8:52

לדברי הרב, גזלו ב-1860 את העבודה מהשוחטים הספרדים בירושלים. תיבל הדברים בציטוט מהפזמון "אשכנזי ביך ביך". בניזרי: הדברים התייחסו רק לסוגיית כשרות הבשר

הרב עובדיה ממשיך בנאומיו המשתהלבים והשנויים במחלוקת. אחרי שתקף ערבים, שמאלנים, שופטים, נשים וגברים, הגיע אתמול תורם של האשכנזים, שתוך כדי שיעור בנושא שחיטה בבית הכנסת יחווה דעת בירושלים, "זכו" לקרדיט של עושי צרות, או בלשון הרב: "כל הצרות באו מהאשכנזים".

מנהיגה הרוחני של ש"ס הפליא בפייטנות כשציטט פעמיים מתוך שיר ירושלמי את כינוי הגנאי "אשכנזי ביך ביך" (הגרסה המלאה: "אשכנזי ביך ביך, למה באת לך לך").

ב"מעריב" דווח כי הרב סיפר למאזיניו שעד שנת תר"כ (1860) "לא דרכה כף רגלו של אשכנזי אחד בירושלים[...] וכל השחיטה היתה בידי הספרדים". כשהאשכנזים הגיעו לעיר, הוסיף, הם סירבו לקבל עליהם את מנהגי השחיטה הספרדיים, "הביאו להם שוחטים שלהם שבאו מחו"ל, מג'הנום", והקלו בדיני השחיטה. "הערבים ראו ככה, אמרו למה נשחט אצל הספרדים האלה? הנה אשכנזי ביך ביך, נשחט אצלו, ויצאו הספרדים בלי עבודה", הסביר.

ח"כ שלמה בניזרי אמר בראיון לגלי צה"ל כי "הכותרת 'כל הצרות מהאשכנזים', אני חייב להגיד שהיא כותרת מרושעת ואיננה מבטאת את דבריו של הרב עובדיה יוסף. אני דיברתי עם הרב עובדיה יוסף הבוקר... הוא אמר שהוא אמר את הדברים, שאלתי אותו מה קרה? הוא נתן לי סקירה היסטורית על נושא הכשרות... יש מחלוקת הלכתית בנושא של כשרות בשר, וכשהגיעו לכאן האשכנזים הם הביאו את השיטה שלהם ואז היתה פשרה שנתן אותה הראשון לציון... נעשה שני סוגים של חותמות 'כשר' 'חלק'... כך נוצר בלבול בין כשר לחלק".

לדברי בניזרי, "מי שקורא את הכותרת באמת חוטף עצבים על הבוקר... אני הבנתי מיד שמשהו פה לא בסדר, כשדיברתי עם הרב הוא הסביר לי 'סליחה אני מדבר רק על הנושא של הכשרות.. של סוגים של הכשרים שנוצרו כתוצאה מהדבר הזה'. שאלתי אותו שוב אישית, האם כבודו התכוון לצרות אחרות, הוא אמר לי 'חלילה וחס'. הרב עובדיה יוסף מלא הערכה לרבני אשכנז, כל הספרים שלו, כל השיעורים שלו, הוא מצטט מה שאף אחד מהאשכנזים לא מכיר, רבנים שהוא מוציא אותם מכל מיני ספרים בכל מיני מקומות, הוא מביא אותם עד הפרט האחרון. נכדיו לומדים במוסדות של אשכנזים, הוא ביחסים מצויינים כמעט עם כל הרבנים האשכנזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully