וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: ייתכן שאפגש עם אבו עלא בימים הקרובים

18.11.2003 / 0:05

בביקורו באיטליה שב ואמר כי ישראל מוכנה ל"ויתורים כואבים" למען השלום. השר המצרי סולימאן נפגש אתמול עם ערפאת ואבו עלא בניסיון להשיג הודנה

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר אתמול כי ייתכן שייפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, בימים הקרובים, במטרה לחדש את המגעים בין הצדדים. בגלי צה"ל דווח כי בנאומו בפני ראשי הקהילה היהודית באיטליה שרון שב ואמר כי ישראל מוכנה לעשות "ויתורים כואבים" למען השלום.

ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

השר המצרי לענייני ביטחון, הגנרל עומר סולימאן, נפגש אתמול בצהריים ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ועם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, בניסון לקדם הפסקת אש חדשה. גורמים פלסטיניים מסרו כי טרם פגישתו עם ערפאת ואבו עלא נפגש סולימאן עם ראש המוסד, מאיר דגן, בבית מלון בירושלים. שר החוץ הפלסטיני, נביל שעת', אמר שסולימאן קיבל מסרים חיוביים מישראל, אף שלא הבטיחו לו דבר.

הפלסטינים ידרשו נסיגה ישראלית

הפלגים הפלסטיניים אמורים להיפגש השבוע ולנהל משא ומתן על הפסקת אש. בקרוב אמורה משלחת ביטחונית מצרית להגיע לרצועת עזה כדי להיפגש עם נציגי הפלגים. מקורות פלסטיניים אמרו שלפני בואו אמר סולימאן לרשות שכדי לאכוף את הפסקת האש דרושה פעולה מאורגנת של כל מנגנוני הביטחון. דובר הג'יהאד האיסלאמי בעזה אמר שהארגון מוכן לחדול מתקיפות נגד ישראל, אם היא תחדל מהתקפותיה נגד פלסטינים. החמאס הודיע בראשית החודש שיסכים להפסקת אש אם תזכה לגיבוי בינלאומי ואם ישראל תתחייב לה בפומבי.

שעת' אמר בראיון לעיתון הרשות אל-איאם אמר כי בואו של סולימאן נועד לסייע להשגת הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים וייתכן כי לביקור יהיו השלכות גם בעניין יישום מפת הדרכים.

בניגוד להודנה הקודמת, שהיתה הכרזה חד צדדית של הפלגים הפלסטיניים ללא מתן התחייבויות ישראליות ברורות, הודיע אבו עלא כי ישאף להגיע להפסקת אש כוללת בין הרשות לישראל. מרכיבי הפסקת אש זו צריכים להיות, לטענתו, נסיגה ישראלית לקווי טרום-האינתיפאדה והתחייבויות של הארגונים - בהם גם הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצה - שלא לבצע פיגועים מתוך שטחי הרשות. מקורביו אמרו כי ישאפו להפסקת פעילות ההתנקשויות והמעצרים הישראלית בתוך שטחי איי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully