וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ התיר הקרנת "ג'נין ג'נין"

11.11.2003 / 9:45

הסרט נפסל בעבר בטענה שהוא מציג שקרים על פעולת צה"ל בג'נין. השופטת דורנר: זו פגיעה מעבר לרצוי בחופש הביטוי. משפחות הרוגי ג'נין ביקשו לעכב ביצוע ההחלטה

בג"ץ התיר להקרין בישראל את סרטו של מוחמד בכרי "ג'נין ג'נין". בקול ישראל דווח כי את העתירה הגישו בכרי ומפיקי הסרט. במקור נפסל הסרט להקרנה בטענה כי הוא מסית ומציג תמונה שקרית של האירועים שהתרחשו בזמן פעולת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע "חומת מגן", לפני יותר משנה.

ההרכב של שלושה שופטים החליט פה אחד להתיר את הקרנת הסרט. השופטת דליה דורנר כתבה בפסק הדין כי "פסילת הסרט פגעה מעבר לדרוש בחופש הביטוי וזו פגיעה שאינה עולה בקנה אחד עם הכתוב בחוק היסוד: כבוד האדם וחירותו". לדבריה, "אין בכך די שסרט כולל שקרים כדי להצדיק את פסילתו להקרנה. המועצה לביקורת סרטים אינה מוסמכת להחליט מהי אמת ומה שקר".

השופטת איילה פרוקצ'ה כתבה כי "הפגיעה ברגשות שהסרט גורם אמנם עמוקה אך איננה מגיעה לסף הגבוה המצדיק את הגבלת חופש הביטוי ואין בה משום איום על הסדר הציבורי ועל יכולתו להתמודד עם איומי הטרור".

המשפחות שיקיריהן נפלו בקרב בג'נין במבצע "חומת מגן", ביקשו בצהריים מבג"ץ לעכב את ביצוע החלטתו מהבוקר. בקול ישראל דווח כי העותרים ביקשו ארכה של שבועיים כדי שיוכלו לבקש דיון נוסף בסוגיה.

בכרי מקווה שהסרט יוקרן בערוץ 1

לאחר קריאת פסק הדין פרץ ויכוח בין בכרי וחברי הכנסת מוחמד ברכה ועיסאם מח'ול עם חיילי מילואים שהשתתפו בפעולת צה"ל במחנה הפליטים.

חגי טל, שאחיו רועי נהרג בפעולה בג'נין, אמר לגלי צה"ל כי "הסרט מציג עלילת דם שקרית כמו סרטי הנאצים והחיזבאללה". לדבריו, "אחי וחבריו מוצגים בסרט כפושעי מלחמה שביצעו זוועות ורוצחים מתועבים, הכל בחסות חופש הביטוי. הצנזורה נועדה להגן עלינו ובא בג"ץ ומתעלם ממנה ומ-23 משפחות שכולות".

מוחמד בכרי דחה את פסיקת בג"ץ כי סרטו מציג שקרים. "הסרט הזה אינו נגד משפחות שכולות ולא היתה לי שום כוונה לפגוע ברגשותיהם". בכרי ציין כי כל המראות בסרט מבוססים על עדויות של תושבי ג'נין. הוא דחה את הטענות כי הסרט מומן על ידי הרשות הפלסטינית. בכרי הביע תקווה כי הסרט ישודר גם בטלוויזיה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully