וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אבינר: אסור להתנשק מתחת לחופה

11.11.2003 / 8:59

בכיר מנהיגי הציונות הדתית מבקש להשיב הצניעות לטקסי החתונה. בין החידושים: אין להתחבק ולהתנשק לעיני האורחים ואסור ללחוש "מלים מתוקות". ולספור צ'קים?

גם כשאתם עומדים מתחת לחופה – אתם לא לבד. הרב אבינר, מחשובי המנהיגים של הציונות הדתית נמצא שם אתכם ונלחם בפריצות, שלה כידוע אין אלוהים. "מעריב" מדווח הבוקר כי בגיליון יום שישי הקרוב של עלון "באהבה ובאמונה", המופץ בבתי הכנסת, מפרסם הרב אבינר הוראות חדשות לחתן ולכלה, בעזרתן הוא מקווה להשיב את הצניעות לטקסי החתונה של הציבור הדתי.

בין השאר קובע הרב כי אין זה נאה שהחתן ילחש מילים מתוקות לבחירת לבו, ואין זה ראוי שהשניים יתנשקו ויתחבקו לעיני האורחים, גם אם הדבר נעשה מתחת לטלית: "יש הנוהגים להסתכל זה על זה בלובן העיניים זמן ממושך, וכל המרבים להסתכל, הרי זה סימן לכולם שהם אוהבים[...]אין צורך שתעמדו זה מול זה עם פרצוף מתמוגג של פיגורינות של שעווה, אנו מאמינים לכם שאתם אוהבים", הוא כותב.

לפי הרב, גם עם המבטים הלוהטים מתחת לחופה ראוי יותר להתאפק: "...באותו מעמד נוהג החתן ללחוש באוזני אהובתו מילים מתוקות של שיחת נפש. זה יפה מאוד, אבל לא ברבים. גם תחת החופה, במקום להקשיב לברכות, החתן והכלה מסתכלים זה לזה בעיניים. הרי מן הדין הם חייבים להקשיב לברכות, ולדחות ליותר מאוחר ביטויי אהבה שאינם צנועים", כותב אבינר. גרוע מכך הוא המנהג לעטוף את החתן והכלה בטלית: "החתן והכלה מתחבאים תחת הטלית, ותחת מסתור זה מתחבקים ומתנשקים. זה כבר עובר כל גבול!".

הרב פוסק כי "המנהג החדש שהחתן והכלה רוקדים לעיני הבנות, כאשר הוא מסובב אותה ומרים אותה ומחבק אותה, אין לזה היתר". אולם המשוקצים מכל הם הריקודים המשפחתיים: "גרוע יותר, אחות הכלה ובעלה מצטרפים. גרוע עוד יותר, האחים וההורים רוקדים שם הורה משפחתית מעורבת. ומכאן עוד צעד, והחתן והכלה רוקדים ריקודים סלוניים בעזרת גברים". אכן מראות קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully