וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עזבתי את הבית הראשון ואני עובר לבית השני"

אשר גולדברג

11.11.2003 / 9:59

אבי נמני, אחד הסמלים הגדולים של מכבי ת"א, סיכם אתמול על העברתו לבית"ר. השחקן הפחית את התביעה נגד מכבי ת"א ל-13 מיליון שקל, שתי הקבוצות יתחלקו במשכורתו

סאגת אבי נמני הגיעה אתמול לסיומה, לאחר שסוכמה העברתו לשנתיים של קשר מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים. אם העיסקה לא תתפוצץ ברגע האחרון, חובבי הכדורגל, ובעיקר אלו של מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, יראו כבר בשבת בבלומפילד את נמני לובש את מדי קבוצתו החדשה.

הפעם הראשונה שנמני ישחק בקבוצה ישראלית שהיא לא מכבי תל אביב, כל כך בסמליות, תהיה במשחק נגד הקבוצה בה גדל ונחשב לסמל. בעבר שיחק נמני תקופות קצרות בחו"ל, באתלטיקו מדריד בליגה הספרדית ובדרבי קאונטי בליגה האנגלית הבכירה. נמני שמר בכל שלושת חודשי ההתנתקות שלו ממכבי ת"א על כושר באימונים אישיים, ולדבריו, יוכל לשחק בשבת.

הבוקר אמורים ראשי בית"ר ירושלים, מאיר פניג'ל ומאיר לוי, יחד עם פרקליט המועדון, עו"ד נסים אבולוף, לסכם את חוזהו של נמני למשך שנתיים. אחרי שיעבור חוזהו של השחקן ברשות לבקרה תקציבית, תהפוך ההיסטוריה לרשמית. נמני לא יתאמן עד אשר לא יחתום, ולכן אימון הבכורה שלו אצל אלי אוחנה יהיה כנראה רק מחר.

אבי נמני אמר אתמול: "עזבתי את הבית הראשון שלי ואני עובר לבית השני. אני לא רוצה להביט עתה לאחור, אני מסתכל רק קדימה והכי חשוב שאצליח. אני מאמין שאם הכל אכן ייסגר, אוכל לשחק כבר בשבת, וזה סמלי שהיריבה תהיה מכבי תל אביב". נמני לא יבקש את החולצה מספר 8, אותה לובש היום הצעיר אבירם ברוכיאן. נמני הוסיף שישמח אם השחקן יוותר לו, אחרת יבחר במספר אחר.

בית"ר ירושלים תשלם למכבי ת"א 2.2 מיליון שקלים, כאשר שתי הקבוצות יתחלקו כמעט בשווה (בית"ר 55 אחוז; מכבי 45 אחוז) בשכר של נמני - 230 אלף דולר נטו לכל עונה. הסיכום הושג אתמול מול סגן נשיא מכבי ת"א, אלי דריקס, ופרקליט המועדון, עו"ד רובי בכר. העיסקה מומנה על ידי אחד מבעלי בית"ר ירושלים, שאול לוי, המתגורר בניו יורק.

בכך יגיע לסיומו המעבר המתוקשר והרועש ביותר בכדורגל הישראלי של שחקן מקבוצה לקבוצה. המעבר מזכיר את הדרך ההפוכה שעשה אורי מלמיליאן ב-1989. אחרי שזכה עם בית"ר ירושלים בגביע המדינה, הוא הצטרף למכבי ת"א, אותה הוביל לתואר אליפות.

קלינגר בוודאי ייזכר במעבר הדרמטי שלו עצמו, ממכבי חיפה למכבי ת"א, תמורת 127.5 אלף דולר. קלינגר, שעזב את מכבי חיפה אחרי סכסוך עם ההנהלה, עשה זאת אחרי זכייה באליפות - כמו נמני.

המעבר של נמני לא ישפיע על תביעתו של השחקן במוסד לבוררות, אבל אחד הסעיפים המרכזיים בתביעה מאבד כל ערך. סעיף חוסר ההשתכרות העתידית שלו, בסך תשעה מיליון שקלים, יוסר וכך סכום התביעה יירד מ-22 מיליון שקל ל-13 מיליון שקל.

הצטרפותו לבית"ר ירושלים - כך סוכם בין נמני למכבי ת"א - לא תהווה צד לתביעה מצדה של מכבי ת"א לפיצוי על מעברו או לנזקים שנגרמו לה כתוצאה מכך.

תנאי ההעברה

* בית"ר ירושלים תשלם למכבי תל אביב 2.2 מיליון שקל לשנתיים
* שכרו של נמני (230,000 דולר נטו לעונה) ישולם באופן הבא: 55% בית"ר ירושלים, 45% מכבי ת"א
* תביעת השחקן נגד מכבי ת"א במוסד לבוררות תרד ל-13 מיליון שקל

אבי נמני - סיכום קריירה במכבי ת"א

14 עונות בקבוצה.
323 משחקים.
152 שערים (שיא כל הזמנים במועדון)
4 אליפויות
4 גביעים
2 גביעי טוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully