וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פעילי שמאל חיבלו בגדר ההפרדה

9.11.2003 / 14:16

כ-100 פעילי שלום ישראלים, זרים ופלסטינים פגעו בכ-20 מטרים מהגדר באזור ג'נין. טוענים: הגדר מספחת שטחים ופוגעת בזכויות המקומיים. ההפגנה פוזרה ללא נפגעים

כמאה פעילי שמאל קיימו היום הפגנת מחאה נגד גדר ההפרדה באזור ג'נין, במהלכה פגעו בכ-20 מטרים של מכשול פיזי. אחד ממארגני המחאה סיפר כי בפעולה השתתפו כ-30 ישראלים, 25 אזרחים זרים מארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות, ועמם עשרות פלסטינים, תושבי הכפר הפלסטיני הסמוך זובובא.

עשרות הפעילים ביקשו למחות על הקמת גדר ההפרדה המספחת, לדבריהם, 50% משטחי הגדה. הפעולה תוכננה להיום כיוון שבעולם מצוין יום נפילת חומת ברלין. אורי, אחד הפעילים, אמר כי חבריו "מציינים היום גם את הפלת 'גדר האפרטהייד' – היא גדר ההפרדה".

במהלך הפעולה הצליחו המפגינים לחבל, כאמור, בכ-20 מטרים של גדר תיל וגדר חשמלית שהוצבו ליד הכפר הפלסטיני וחסמו, לדבריהם, את המעבר לשטחים החקלאיים אותם מעבדים התושבים הפלסטינים. כוח של לוחמי מג"ב הוזעק למקום והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות כדי לבלום את פעולת המחאה. על פי הדיווח, רימוני גז יודו לעבר המפגינים וכדורי גורמי נורו באוויר. עד כה לא דווח על נפגעים. מהמשטרה נמסר כי ההפגנה פוזרה ללא נפגעים או מעצרים. כוח מג"ב וצה"ל הרחיק את המפגינים מהגדר והפסיקו את פעולתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully