וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסה לגברים - אסורה

7.3.2001 / 10:04

ראש עיריית בוגוטה בקולומביה החליט לצ'פר את בנות עירו: למשך לילה אחד תערך ברחובות העיר מסיבת ענק לנשים בלבד; "שהגברים ישארו בבית עם הכלים והילדים"; חולדאי לטיפולך

יש ראשי עיר בעולם שבאמת חושבים על התושבים ומנסים לשפר את חייהם של בוחריהם. מקיימים ולא רק מבטיחים. העיר בוגוטה בקולומביה מזמינה את כל נשות העיר למסיבת ענק ברחובות העיר. אולם בתנאי אחד – אין כניסה לגברים. ראש העיר, אנטאנס מוקוס, החליט "לצ'פר" את בנות העיר והכריז: "זהו הלילה של הנשים, הפעם הגברים ישארו בבית עם הילדים והכלים המלוכלכים בכיור".

לדברי מוקוס סוף השבוע הוא הזמן שגברי העיר יעשו קצת "שיעורי בית". ראש העיר נחשב ל"ציפור משונה" בעיני התושבים והוא מפתיע אותם בחוקים ומנהגים שמעולם לא שמעו עליהם. בחודש שעבר הוא הכריז על יום ללא מכוניות במטרה להוריד את רמת זיהום האוויר בעיר. "המטרה היא לתת לנשים, במיוחד אלה שאינן יכולות לצאת בדרך כלל, הזדמנות לחגוג", אמר מוקוס.

פעילות פמניסטיות בירכו על ההחלטה, אולם מספר גברים כבר הודיעו כי ינסו לחבל בחגיגות. "ראש העיר השתגע, הוא מנסה למנוע מאיתנו לצאת לרחובות כמדי לילה, אני מציע שלילה אחד לא נצייט לו", כתב אחד מהם לעיתון המקומי "קמביו". על פי הנחיית ראש העיר, בין השעות שמונה בערב ועד אחת בלילה יתבצע העוצר לגברים כדי שבנות העיר יוכלו לחגוג. גברים שבכל זאת לא יוכלו להישאר בבית, לא יעצרו, אך יצטרכו להמציא אישור מיוחד, "פס", שיצדיק את יצאתם מהבית.

מוקוס כבר מתכנן את תעלוליו הבאים: בעוד שבועיים יחול "ערב זוגות", בו יורשו לצאת אך ורק זוגות לרחובות העיר כדי "לממש את זוגיותם", כפי שהגדיר זאת מוקוס. לדבריו עכשיו יוכלו הנשים לבדוק את כל מקומות הבילוי בעיר ובעוד שבועיים לקחת לשם את בני זוגן.

למרות המתנגדים, רוב תושביה של העיר, המונה שבעה מיליון בני אדם, דווקא שמחים בראש העיר שלהם וברעיונותיו המשוגעים. כ-50 אחוזים מהגברים בעיר תומכים ברעיון "ליל הבנות". רק שמונה אחוזים טענו כי מהלך כזה יצית את המאבק בין נשים לגברים ויעכיר את האווירה בין המינים. סוזאנה, תושבת העיר בת 34, מספרת כי היא מתכננת להוציא את בתה לבילוי סוער בעיר ולהשאיר בבית את בעלה עם שני בניה "שילמדו להכיר קצת זה את זה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully