וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: ניסוי שיגור סודי שודר לרחבי המזה"ת

6.11.2003 / 0:04

ערוץ 10: במהלך השידור נחשפו פרטים מסווגים על מערכות נשק, נהלי עבודה וזהויות בכירים במערכת הביטחון. כל בעל צלחת לווין היה יכול לקלוט את השידור

מחדל ביטחוני חמור נחשף אתמול בערב בערוץ 10: ניסוי סודי לשיגור טיל שערכה אתמול ישראל שודר באופן חופשי באמצעות לווין. כל בעל צלחת לווין המצויד במקלט פשוט היה יכול לקלוט את שידור הניסוי ברחבי המזרח התיכון. בניסוי נחשפו פרטים סודיים ביותר על יכולות מערכת הנשק הסודית. השידור נערך במשך ימים ארוכים וכלל גם את ההכנות שקדמו לניסוי המסווג.

השידור מתוך חדר הבקרה של הניסוי נעשה באמצעות מצלמה המיועדת לתקשורת עם חדרי בקרה נוספים. במהלכו נחשפו ללא כל סינון, פרטים טכניים על יכולות הטיל, נתונים על מערכת הנשק המופעלת, פניהם ושמותיהם של המעורבים בניסוי, הוראות ביצוע הניסוי, וסיסמאות כניסה למחשב.

במהלך השידור נצפה בחדר הבקרה האלוף יפתח רון טל, מפקד זרוע היבשה, וכן בכירים נוספים במערכת הביטחון. מלבד השידורים מתוך חדר הבקרה, שודרו גם תמונות מאודיטוריום בו שהו בכירים במערכת הביטחון, ביניהם גם סגן הרמטכ"ל האלוף גבי אשכנזי, אשר צפו בשיגור הטיל.

תגובת מערכת הביטחון לחשיפת המחדל החמור היתה מהולה במבוכה ולחץ, אולם היא הבהירה לבסוף כי "לא נחשף שום סוד נורא ואיום". בתוך כך דווח כי התעשיה האווירית הודתה כי הניסוי נכשל, וכי הוא מהווה ניסוי שני בתכנית שעדיין לא קיים לה לקוח. עוד הבהירה התעשיה האווירית כי הניסוי מומן על ידיה ולא על ידי צה"ל.

האלוף במיל' דני רוטשילד אמר אתמול, בעקבות פרסום הדברים, כי מדובר ב"חלום הרטוב של כל קצין מודיעין באיזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully