וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלבי קרס רוססו על האנדרטה לזכר רבין

31.10.2003 / 14:31

גם במת העצרת לציון רצח ראש הממשלה הושחתה. כתובות "כהנא צדק" רוססו ברחבי הארץ. פרס: בימין מפרשים התבטאויות פוליטיקאים - ופועלים. ייתכן שקבוצה אחת אחראית למעשים

אלמונים השחיתו הלילה את האנדרטה לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, במקום הירצחו בכיכר רבין בתל אביב, יום לפני העצרת במלאת שמונה שנים להירצחו. כמה מהאבנים השחורות שהקיפו את האנדרטה רוססו בצלבי קרס בצבע כסף. כמו כן הושחתה הכרזה שמעל הבמה המרכזית שהוקמה לרגל הטקס, ורוססה עליה הכתובת "כהנא צדק".

שומר בבניין עירית תל אביב הסמוך גילה הבוקר את ההשחתה של האנדרטה, והזעיק את המשטרה. משטרת מרחב ירקון פתחה בחקירה, ומהמקום נלקחו ממצאים שעשויים לסייע בחקירה. בעבר כבר הושחתה האנדרטה בימים שלפני העצרת לזכר רבין, ולכן, ביקשה משטרת מחוז תל אביב להציב במקום שומר בשעות הלילה בימים שלפני העצרת. במקום אכן היה שומר הלילה, אולם הוא עזב לפנות בוקר עם הזריחה, והמשחיתים ניצלו זאת.

מאז שעות הבוקר התגלו כתובות נאצה נוספות ברחבי הארץ. במחלף שער הגיא רוססו סיסמאות בגנות יצחק ולאה רבין ז"ל. כתובות "כהנא צדק" נמצאו גם בחולון, בני ברק, תל אביב, רמת אביב והרצליה - בשכונת נוה עמל סמוך לביתו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר. מהמשטרה נמסר כי הכתב דומה לכתב שנרשם בכיכר רבין, ונבדק חשד כי הכתובות נרשמו בידי אותה קבוצת אנשים. אתמול צולם עובר אורח יורק על האנדרטה.

מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב יוסי סדבון, אמר הבוקר כי מדובר במקרה חמור. סדבון ציין כי המשטרה והשב"כ מטפלים באירוע "בכיוון החקירתי והמודיעיני", והביע תקווה שהחוקרים יצליחו לעצור את האחראים ולהעמידם לדין. לדבריו, האחראים יואשמו ככל הנראה בעברה של השחתת מקרקעין, ולא בעברה של הסתה.

בנוגע לעצרת שתתקיים מחר בכיכר רבין, אמר סדבון כי למעלה מ-1,500 שוטרים, סדרנים ומאבטחים יאבטחו את האירוע. הוא העריך כי באירוע ישתתפו כ-60 אלף אנשים, והדגיש כי על אף החשש הבטחוני הכבד, אין בידי המשטרה "מידע על כוונה להפריע את מהלכה התקין של העצרת".

איתמר בן גביר שהורשע בריסוס כתובות - גינה ההשחתה

בתו של יצחק רבין ז"ל, דליה רבין פילוסוף, אמרה היום כי גם בשנים עברו נרשמו כתובות נאצה לקראת יום השנה לרצח אביה, אולם לא בהיקף כה גדול. לדבריה, הגיע הזמן להעלות לדיון ציבורי את נושא ההסתה והפגיעה בזכרו של אביה. בקול ישראל דווח כי רבין קראה למקבלי ההחלטות לגנות את האלימות לפני שיהיה מאוחר מדי. "מי שחרד לדמוקרטיה שלנו, שהיא כל כך שבירה, צריך להופיע מחר", אמרה רבין.

נשיא המדינה, משה קצב, גינה אף הוא את השחתת האנדרטה והביע זעזוע מהמעשה. קצב קרא לציבור להשתתף בארועים לזכר רבין.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שמעון פרס, גינה את השחתת האנדרטה לזכר יצחק רבין, סמוך למקום הרצחו בתל אביב. לדברי פרס, "שוב מתברר שבימין הקיצוני יש מי שמפרשים התבטאויות של גורמים פוליטיים בכירים - ופועלים".

שר המשפטים, יוסף לפיד, אמר בתגובה כי "זהו בוקר מתועב מאין כמוהו... אני חייב לגנות זאת באופן נחרץ ומחמיר. הצער שלי הוא בכך, שהאנשים המנוולים האלה השיגו מה שרצו - פרסום לכך שהם מצדיקים את רצח רבין". לפיד קרא להעמיד מבצעי המעשה לדין "בסעיפים מחמירים", ולטפל בנושא זה "בכל חומרת הדין".

לפיד העריך, כי אין סכנה לכך שהמציאות הפוליטית ששררה בארץ ערב רצח רבין תחזור היום. עם זאת הבהיר כי "בכל חברה יש שוליים מטורפים... אני חושב שהגיע הזמן להתייחס אליהם כמו שהם רוצים שיתייחסו אליהם - ברצינות". ח"כ שאול יהלום (מפדל), אמר כי כל פגיעה בזכר רבין היא פגיעה בדמוקרטיה.

בתנועת כ"ך הכחישו כל מעורבות במעשה. פעיל התנועה, איתמר בן-גביר, גינה את חילול האנדרטה, אך אמר כי "לא מפליא שיש יהודים שחושבים שכהנא צדק". כך דווח בגלי צה"ל. בתוך כך דווח ב"הארץ", כי בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אתמול את בן-גביר בהשחתת פני מקרקעין. השופטים קבעו כי הוא ריסס את הכתובת "כהנא צדק" על גדר אבן בירושלים לפני שלוש שנים. בכך קיבלו השופטים את ערעור המדינה על זיכויו של בן-גביר בבית משפט השלום.

נציג משפחת ארד ישתתף בעצרת

כתב "הארץ", ים יהושע, מוסיף:

עצרת הזיכרון המרכזית במלאת שמונה שנים להירצחו של יצחק רבין צפויה להפתח מחר בשעה 20:00, בכיכר רבין. בטקס יישאו דברים יחזקאל שרעבי, נהגו האישי של רבין, ועמירם קפלן, ששכל את שלושת אחיו במלחמה, במרדף אחרי מחבלים ובשריפה.

בטקס צפוי להשתתף גם נציג של משפחת ארד, שיספר על הקשר המיוחד בין משפחת ארד למשפחת רבין. כמו כן ישתתפו יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שמעון פרס, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בתו של רבין, דליה רבין-פילוסוף ואמנים שונים. בשל העצרת ישונו הסדרי התנועה והחניה ברחובות הסמוכים לכיכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully