וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפנים טבחו בדולפינים - הים הפך אדום

30.10.2003 / 0:01

צילומי זוועה שפרסמו פעילים למען בעלי חיים מתעדים מסע הרג ביונקים הימיים. כלי הרצח: מגל וגרזן. הדייגים המקומיים: זו תרבות בת 400 שנה

פעילים אמריקאים למען בעלי חיים פירסמו אתמול קלטת וידאו ובה צילומי זוועה של טבח שנעשה בדולפינים על ידי דייגים יפנים. בצילומים נראים הדייגים מכים וחותכים את הדולפינים שלכדו לאחר שהעלו אותם לספינת הדייג. בין היתר, נראים הדולפינים על הספינה כשגופם מבותר והם שותתי דם. מימי המפרץ בו התבצע הטבח נראים בצילומים אדומים, לאחר שדם הדולפינים התערבב בהם (לינק לתמונה בסוף הידיעה).

קבוצת הפעילים האמריקאית החליטה לשדר את התמונות הקשות בניסיון נואש לעצור את הטבח האכזרי והשיטתי שנעשה בדולפינים באזור. הקטעים ששודרו מתעדים את סופו של הציד, לאחר שהדייגים הצליחו להרוג כמה עשרות דולפינים.

בהודעה ששודרה מטעם הפעילים, נמסר כי הדייגים השתמשו בציוד צלילה משוכלל שמטרתו לשבש את הסונאר שמסייע ליונקים הימיים בהתמצאות בים. הדולפינים איבדו את דרכם והוכנסו לתוך מפרץ קטן השייך לעיר הנמל היפנית טייג'י, בו מלאכת הציד הפכה לפשוטה. בצילומים נראה כי הדייגים השתמשו במגל ובגרזן כדי להרוג את הדולפינים.

ציד הדולפינים האכזרי אינו מהווה הפרה של החוק היפני, ולא ניתן למנוע אותו באמצעות החוק הבינלאומי משום שהוא מתבצע בחופי המדינה. ניק הנסי, אחד הפעילים, אמר בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי, כי מדובר בטבח נוראי שגורם למותם של הדולפינים בייסורים קשים. "זה מחזה שהדעת לא מצליחה לתפוס", אמר.

ראש עיריית טייג'י וכן פקידים בממשל היפני סירבו להגיב על הידיעה ועל התמונות הקשות, אולם נציג איגוד הדייגים היפני הסביר שהרג הדולפינים מתבצע "בצורה ההומנית ביותר האפשרית". לדבריו, ציד הלוויתים הוא חלק מהתרבות המקומית כבר למעלה מ-400 שנה. מסע הציד בעיר אורך כחצי שנה ובמהלכו לוכדים הדייגים מאות דולפינים. לאחר מותן של החיות, פושטים הדייגים את עורם ומוכרים את הבשר לרשתות השיווק במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully