וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ביטחוני: לא היתה התרעה ממוקדת על המטוס

רויטרס

24.10.2003 / 0:08

טיסה 105 של אל על הונחתה מחוץ לטורונטו בשל מידע כללי על כוונה לפגוע במטוס החברה. ממשלת קנדה: היה מידע נקודתי. מנכ"ל החברה: לכל התרעה מתייחסים ברצינות

קנדה החליטה אתמול להורות למטוס אל על בטיסה 105 שלא לנחות בשדה התעופה בטורונטו, בעקבות מידע כללי שהעבירה לה ישראל על כוונה לפגוע במטוס של חברת התעופה הלאומית. בקול ישראל דווח כי מקור ביטחוני הדגיש שלא היה מדובר בהתרעה ממוקדת או חמורה.

המטוס הוסט לנמל תעופה במונטריאול ואחר כך לנמל תעופה המילטון סמוך לטורונטו. מאוחר יותר המשיך המטוס בשלום בדרכו ללוס אנג'לס. בערוץ 10 דווח כי לא ברור למי מיוחסת הכוונה לפגוע במטוס - אם מדובר בתא של ארגון אל קאעדה או בהתארגנות מקומית.

מנכ"ל חברת אל על, עמוס שפירא, הסביר כי אף שהיה מדובר בהתרעה לא חמורה הוחלט שלא לסכן את הנוסעים. "לכל התרעה מתייחסים ברצינות כי טיסות החברה הן יעד לטרור", אמר שפירא.

בקול ישראל דווח, כי קנדה מסרה הלילה שהתרעה על כוונות מחבלים ליירט את המטוס באמצעות טיל כתף, היא שהביאה להסטת המטוס ממסלולו.

אתר החדשות הקנדי סי.בי.סי דיווח כי דובר שדה התעופה בטורונטו הסביר שההתרעה התקבלה אחרי שהמטוס המריא מישראל. "האיום שהתקבל היה נקודתית נגד המטוס ושדה התעופה של טורונטו", אמר הדובר.

גם שר התחבורה הקנדי, דיויד קולונט, הודיע כי היה איום נקודתי נגד טיסה זו של אל על ולכן ננקטו צעדי המנע. לדבריו, הטיסות האחרות בנמל התעופה פירסון בטורונטו לא הושפעו מההתרעה. הוא הודיע כי האירוע נחקר על ידי שירותי הביטחון ומשטרת קנדה.



לפני כחודש תכנן ארגון אל קאעדה לפגוע במטוס אל על ובנוסעים ישראלים בבנגקוק שבתאילנד. משטרת תאילנד סיכלה את המזימה, כשעצרה אדם בעת שצילם את דלפק החברה בנמל התעופה בבנגקוק. על פי החשד תכנן האיש לירות בנוסעים בדרכם אל ומהמטוס, ואף לירות טילים לעבר המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully