וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים יגיעו לכיתות - הסטודנטים יישארו בבית

26.10.2003 / 0:02

התאחדות הסטודנטים משביתה את היום הראשון ללימודים בעקבות כישלון המו"מ עם האוצר. מחר יתקיימו בקמפוסים "טקסי זיכרון להשכלה הגבוהה"


התאחדות הסטודנטים הארצית משביתה היום את פתיחת שנת הלימודים האקדמית ב-23 אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ. זאת, לאחר שנכשל המשא ומתן בין יו"ר ההתאחדות, שגיב אסולין, לנציגי האוצר. מהאוניברסטאות נמסר כי המרצים יגיעו מחר כרגיל לאולמי ההרצאות. באוניברסיטת תל אביב יתקיימו הלימודים כסדרם.

שר האוצר, בנימין נתניהו, דחה את תביעת הסטודנטים להפחית את שכר הלימוד האקדמי בשנת הלימודים הבאה ב-3%, ברוח המלצות ועדת וינוגרד שאימצה ממשלת ברק. הסטודנטים איימו לשבות, אך נתניהו סירב לנהל מו"מ תחת איומי שביתה.

מטה המאבק צייד את נציגי אגודות הסטודנטים בשלשלאות ומנעולים במטרה לחסום את הכניסה לכיתות. מחר צפויים להתקיים הלימודים, אך נציגי הסטודנטים הכריזו כי מדובר ביום אבל. ברחבי הקמפוסים בארץ יתקיימו טקסי זיכרון להשכלה הגבוהה שבמסגרתם יודלקו נרות ויופעלו צופרי אוויר.

בשביתה ישתתפו כ-130 אלף סטודנטים. בין היתר ישבתו תלמידי המכללות הפרטיות, בהן המכללה למינהל, מכללת רמת גן והקריה האקדמית בקרית אונו, וכן תלמידי המכללות להוראה, בהן מכללת לווינסקי. במכללת סמינר הקיבוצים יתקיימו לימודים רק במכינה הקדם אקדמית ובבית הספר ללימודים מתקדמים. בטכניון הלכו צעד נוסף קדימה והחליטו כי במסגרת המאבק יסתובבו סטודנטיות בביקיני תחת הכותרת "נשארנו עם התחתונים".

אוניברסיטת ת"א "שוברת שביתה"

למרות השביתה הנרחבת, התאחדות הסטודנטים לא הצליחה לגבש חזית אחידה במאבק. יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, יפתח עצמון, החליט לא להצטרף לשביתה. לטענת אגודת הסטודנטים בתל אביב, המחאה צריכה להיות כנגד הממשלה ושביתה תפגע רק בציבור הסטודנטים. במכללת תל חי וצפת ישביתו את הלימודים לכמה שעות בלבד.

"הארץ" דיווח כי מאז פרסום מסקנות ועדת וינוגרד, הוועדה הציבורית להפחתת שכר הלימוד האקדמי, הופחת שכר הלימוד האקדמי ב-17%. השנה היתה אמורה להתבצע הפחתה נוספת בשכר הלימוד, בסך 3%, אך בתוכנית הכלכלית של האוצר הוחלט לבטל את הפחתת שכר הלימוד לסטודנטים לתואר ראשון. שכר הלימוד באוניברסיטאות עומד כיום על 9,300 ¤ וצפוי לעלות בשנת הלימודים תשס"ה לסכום של 10,500 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully