וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערה למח"ט גולני בעקבות התבטאותו נגד "ארבע אמהות"

17.2.2000 / 6:49

שרים וח"כים מתחו ביקורת נוקבת על אל"מ זכאי וקראו להדיחו מהצבא

אלוף פיקוד הצפון, גבי אשכנזי, רשם הערה בתיקו האישי של מח"ט גולני, אל"מ שמואל זכאי, לאחר שכינה את תנועת ארבע אמהות "ארבע סמרטוטות".
דובר צה"ל פירסם את ההודעה הבאה: "במסגרת הכנת הלוחמים לתעסוקה מבצעית בדרום לבנון נפגש מח"ט גולני עם חיילים ומפקדים, על מנת להבהיר את חשיבות המשימות הצפויות ומורכבותן. במהלך פגישה עם חיילי אחת הפלוגות הזכיר המח"ט את ארגון 'ארבע אמהות' וטען כי מדובר בארגון לגיטימי במדינה דמוקרטית. בהמשך הזכיר קיום ארגונים וגופים נוספים, אשר אסור שישיפיעו על אופן הפעולה והמוטיבציה של לוחמי גולני בדרום לבנון, וזאת תוך כדי התנסחות בלתי ראויה. אלוף פיקוד הצפון, גבי אשכנזי, ערך בדיקה בנושא והעיר למפקד החטיבה על אופי התנסחותו. צה"ל אינו נוטל חלק בוויכוח הציבורי המתנהל בסוגיית לבנון".
דבריו של זכאי עוררו סערה ציבורית גדולה ושרים וח"כים קראו אתמול להדיח אותו מהצבא. הרמטכ"ל אמר שהוא מגנה את הדברים.
"אם הדברים של זכאי אכן נאמרו הוא חייב ללכת הביתה" אמר שר התעשיה והמסחר, רן כהן, שהוסיף "דברי זכאי פוגעים באמהות ומשפחות שכולות, מי שאינו יכול לכבד דעתן של אמהות אינו ראוי להיות מפקד בצה"ל" אמר כהן שמשרת כאל"מ במילואים".
השרה דליה איציק אמרה כי "אין מקום בצה"ל לאל"מ זכאי, האמירה שלו גובלת בטיפשות".
יו"ר הועדה לקידום האשה, יעל דיין, אמרה: "ביטויים משפילים כנגד נשים, תהא עשא תהא עמדתן הציבורית, נותנים לגיטימציה לאלימות".
אתמול חגג אל"מ זכאי שמחה פרטית בעת שבביה"ח תל השומר נולדה בתו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully