וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון: לא כל אזרחי עזה תמימים

21.10.2003 / 11:46

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות המתקפה ברצועה. פריצקי: להתנצל ולפצות הנפגעים. פורז: לא לפגוע באזרחים - עדיף שהמחבלים יימלטו. פינס: הממשלה מחזקת החמאס

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הפצצות חיל האוויר אתמול ברצועת עזה, שבהן נהרגו 14 פלסטינים, מהם שישה אזרחים. באחת התקיפות אף נורה טיל לתוך ריכוז אוכלוסיה אליו נמלטו המחבלים. גם בתוך הממשלה התגלעו חילוקי דעות בין שרי שינוי לשרים משאר המפלגות.

שר התשתיות, יוסף פריצקי, אמר הבוקר לקול ישראל כי על ישראל להתנצל ולפצות את האזרחים הפלסטינים שנפגעו בתקיפות. "אין לנו מלחמה באוכלוסיה האזרחית ובעם הפלסטיני", אמר פריצקי. עמיתו למפלגה, שר הפנים אברהם פורז, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי "אסור לבצע הרג המוני כדי לפגוע בשניים או בשלושה מחבלים. הייתי מעדיף שהם ימלטו".

בתגובה לדברים אמר ממלא מקום ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט: "הרג האזרחים בפעילות צה"ל ברצועת עזה הוא מצער, אבל לא ימנע את המשכה". סגן שר הביטחון, זאב בוים, אמר כי "לא כל האזרחים ברצועת עזה תמימים. מקצתם משתפים פעולה עם המחבלים. מוטב היה שהאזרחים ברשות היו לוחצים על מנהיגיהם כדי שיפעלו נגד ארגוני הטרור".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, אמר: "פעולות ישראל מעידות שהממשלה מאבדת את עשתונותיה, ואין לה שום כיוון או דרך מדינית או ביטחונית לחיסול הטרור. נהפוך הוא - הטרור מתגבר. במקום לצאת ממעגל הטרור ולחתור להפסקת אש, הממשלה מחזירה אותנו שנתיים אחורה ומחזקת את מעמדו של החמאס".

דוברת צה"ל, תת-אלוף רות ירון, התייחסה לנושא: "תפקידו של צה"ל הוא קודם כל להגן על ישראלים - דמם של הנפגעים בעזה הוא על ידי המחבלים... היינו חייבים לעצור את אותה מכונית ולפגוע במחבלים שנמצאים בתוכה. לצערנו, במהלך הפגיעה הזו נפגעו גם אזרחים שהיו בחוץ. מי שבורח בכוונה לתוך ריכוז של אוכלוסיה, מסכן אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully