וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יהלום: עונש מוות ליוזמי הסכמי ז'נבה

21.10.2003 / 7:15

במכתב ליועץ המשפטי טוען יהלום כי היוזמים ביצעו עבירת בגידה, ומציע גם עונש קל יותר: מאסר עולם. משרד המשפטים: השדה הפלילי אינו המתאים לסוגיה

"יוזמי הסכמי ז'נבה עברו עבירה של בגידה שדינה מוות או מאסר עולם", כך כתב אתמול ח"כ שאול יהלום (מפדל) במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. "מעריב" מדווח כי במכתב, שכותרתו "יוזמי הסכם ז'נבה – עבירת בגידה על פי סעיף 97 לחוק העונשין התשל"ז-1977", קרא יהלום לרובינשטיין להטיל את העונשים הכבדים על האישים החתומים על ההסכם. יהלום דרש מהיועץ להורות למשטרה לפתוח בחקירה מיידית נגד יוזמי הסכמי ז'נבה.

רובינשטיין מסר את תגובתו באמצעות דובר משרד המשפטים, יעקב גלנטי. "הגם שהסכם ז'נבה מעורר שאלות נוקבות בתחום הציבורי ובתחום הממשל התקין, הרי שעל פני הדברים, השדה הפלילי אינו השדה המתאים להתמודד עם אותן סוגיות", לשון התגובה.

כתבי "הארץ", גדעון אלון, מזל מועלם, ונדב שרגאי מוסיפים:

למרות סירובה של יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, לאפשר דיון סיעתי ביוזמת ז'נבה, עלה הנושא שוב ושוב בישיבת הסיעה אתמול. ח"כ שלום שמחון, קרא לחברי הסיעה להתייצב מאחורי "הבנות ז'נבה", "גם אם אין הסכמה על כל פרט ופרט, כיוון שהסכם ז'נבה מציג את הממשלה במערומיה, אין סיבה ליצור רושם כי גם מפלגת העבודה מאוימת או נבוכה", אמר שמחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully