וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי שרון: צריך לעבור על החוק כדי לנצח

20.10.2003 / 8:02

כך נשמע בנו של ראש הממשלה בקלטות שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" מתקופת הפריימריס בליכוד. שרון הבן: "אולי זה לא חכם שאני אומר את זה"

קלטות ובהן דברים שאמר עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה, הגיעו לידי "ידיעות אחרונות". בדבריו מתייחס עמרי למערכת הבחירות הפנימית בליכוד ב-1999, שבה שימש כראש המטה של אביו, אריאל שרון, שהתמודד על ראשות הליכוד מול אהוד אולמרט ומאיר שטרית.

"אם אתה לא רוצה להסתכן בשחיטה, אתה מראש מחויב לדעת שאתה עובר על החוק", אמר עמרי שרון לאחד מספקי השירותים של מטה שרון בפריימריס. עוד אמר שרון הבן: "לכל מועמד יש את המערכות שלו. כולם חורגים. אני גם אחרוג. אולי זה לא חכם שאני אומר את זה".

לאחר ההתמודדות בפריימריס, בה ניצח אביו של עמרי, התברר כי מטה שרון הקים שתי חברות קש שהזרימו מיליוני שקלים לספקים וליועצים שסייעו לשרון להיבחר לראשות הליכוד ולראשות הממשלה. עמרי שרון נחקר ביאח"ה בחשד שהפעיל את חברות הקש, אולם בנו של ראש הממשלה העדיף לשמור על זכות השתיקה.

בקלטות שהגיעו לידי העיתון, נשמע עמרי שרון נחרץ: "הליכוד מגיע שחוט. בכל מקום יש ערמות של דרישות. זה יוצר מצב שאנשים לא עובדים בלי כסף. בלי כסף לא תוציא אותם. החבר'ה שלנו לא אוהבים להוציא שקל אחד. חשבתי בתמימותי שאת העולים ניתן לפקוד. לא יכול, אלא אם כן נותנים את הכסף מראש. הם קבוצה די צינית. עמרי שרון סרב להגיב על הדברים.

עמרי שרון העיד בחקירה בעניין אפל

כתב "הארץ", ברוך קרא, מוסיף:

ח"כ עמרי שרון העיד אתמול במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשך שעתיים. עדותו של שרון ניתנה במסגרת חקירה שמתנהלת נגד הקבלן דוד אפל, בפרשת הפשרת אדמות מושב גינתון, הסמוך לעיר לוד. עמרי שרון אינו חשוד בפרשה זו, אך המשטרה בודקת אם אפל קיים קשר פסול בעניין אדמות גינתון, או ניסה לקיים קשר כזה, עם ראש הממשלה, אריאל שרון. חומר החקירה בעניין זה הצטבר בשתי יחידות החקירה שמטפלות בתיקי שרון השונים, וכיום מרוכז הטיפול ביאח"ה.

בינואר השנה דחתה ועדת התכנון תכנית ממשלתית להרחבת העיר לוד לשטחים חקלאיים השייכים למושבים ממזרח לה. התוכנית המקורית כללה סיפוח של 18 אלף דונם לתחום העיר. ב"הארץ" פורסם אז, כי תוכנית האב הוגשה לוועדה על ידי משרד השיכון, בתמיכת משרד ראש הממשלה ובמעורבות קרובה של שרון עצמו. ראש הממשלה אף הנחה את משרדי הממשלה לוודא שנציגיהם בוועדה יתמכו בתכנית. הדבר עורר סערה בקרב גורמי תכנון שראו בכך הפרה בוטה של חוות דעת שכתב היועץ המשפטי לממשלה. לפי עמדתו של היועץ, על נציג משרדי הממשלה בוועדות תכנון לשקול באופן עצמאי ומקצועי את הצבעתם, ולא להצביע לפי הוראת שר או ראש הממשלה.

אחד מבעלי הקרקעות העיקריים היה דוד אפל המקורב לצמרת הליכוד. המידע בדבר פרשת לוד נלמד על ידי המשטרה היטב. לפני כמה חודשים פורסם ב"ידיעות אחרונות" תחקיר מקיף על מערכת הקשרים התמוהה בין אפל למשפחת שרון, הקשורה לתוכנית הפיתוח של לוד. מהתחקיר עלה לכאורה, כי לולא דאגתו הרבה של ראש הממשלה, אפל היה עלול להפסיד כ-110 מיליון שקלים. שרון, כך עלה מהתחקיר, ידע שהקרקעות שייכות לאפל, אך לא דיווח על כך לאיש.

עוד עלה מהתחקיר כי בשעה שבנו של ראש הממשלה, גלעד שרון, עבד בהתנדבות עבור אפל, וחודשיים לפני שהאחרון החל לשלם לו כ-20 אלף דולר בחודש במסגרת פרויקט האי היווני, הוא התבקש לכאורה על ידי אפל לסייע לו ב"שתילת" פקיד נוח במינהל מקרקעי ישראל. האחראי על מינהל מקרקעי ישראל היה באותה תקופה שר התשתיות, אריאל שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully