וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים נהרגו במארב ליד עופרה

20.10.2003 / 6:52

מחבלים פתחו בירי לעבר כוח בן 4 חיילים בכפר עין יברוד. אחד החיילים נפצע קשה ונותח במהלך הלילה. גדודי חללי אל אקצה קיבלו אחריות.

שלושה חיילים מגדוד החי"ר דוכיפת נהרגו אמש במארב שהציבה להם חוליית מחבלים בכפר עין יברוד סמוך לעופרה. חייל נוסף נפצע קשה ופונה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם - בשעות הלילה והבוקר עבר החייל ניתוח שארך למעלה מעשר שעות. שמות החיילים ההרוגים: סמל רועי יעקב סלומון, בן 21 מתל אביב, סמ"ר ארז עידן, בן 20 מראשון לציון וסמל אלעד פולק, בן 19 מקרית מוצקין. הודעות נמסרו למשפחות החיילים.

הזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצה, קיבלה אחריות לתקרית. אחד מבכירי הארגון אמר כי הפיגוע הוא תגובה להרג ולהרס שזרע צה"ל ברפיח. על עין יברוד הוטל עוצר וכוחות צה"ל מנהלים מרדף נרחב אחר חוליית המחבלים באזור.

מחקירת האירוע עולה כי כוח צה"ל, שמנה ארבעה חיילים, היה במשימת סיור ונע רגלית בכפר, בציר השולט על כביש אלון (ציר 60). המחבלים הסתתרו מאחורי קיר בטון ופתחו באש אוטומטית מטווח קצר לעבר החיילים. אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, תיאר את השתלשלות האירוע: "בסביבות שעה 19:00 בערב כוח פטרול הותקל מאחור על ידי שלושה מחבלים שהפתיעו את הכוח. מפקד המחלקה שהיה סמוך למקום הגיע ברכב תוך כשתי דקות. המחבלים הצליחו לברוח ולקחו יחד איתם שלושה נשקים ששייכים לכוח".

קפלינסקי הוסיף כי הכוח הוא חלק ממערך האבטחה של כביש 60, וכי לדעתו ההיתקלות מנעה פיגוע קשה יותר ברכב ישראלי. בראיון לקול ישראל העריך קפלינסקי כי לא מדובר במארב מתוכנן, אלא בחולייה שהתכוונה לבצע פיגוע בציר והחליטה לתקוף את כוח הסיור. לדבריו, חיילי דוכיפת נמצאים במהלך מרדף אחר חוליית המחבלים. הוא הוסיף כי להערכתו החולייה תילכד בזמן הקרוב.

גורם מדיני אמר אמש כי הפיגוע מקרב את שאלת ההכרעה בגורלה של ההנהגה הפלסטינית. לדברי הגורם, "נוצר רושם שערפאת מזמין תגובה לפיגוע".

ייתכן כי החוליה נמלטה למוקטעה

מערכת "הארץ" מוסיפה:

גורם ביטחוני אמר כי המחבלים נמלטו מהמקום במכונית שהמתינה להם בסמוך. ככל הנראה הם נסעו במכונית מספר קילומטרים עד לשטח הרשות הפלסטינית, ומשם המשיכו במנוסה רגלית או ברכב נוסף שחיכה להם.

כוח צה"ל שהיה בכפר הגיע בתוך זמן קצר לאזור הפיגוע, והזעיק כוחות תגבור וצוותים רפואיים. הצוותים טיפלו בנפגעים, אולם מצבם של שלושה מהם הידרדר במהירות ומותם נקבע בשטח.

באזור עין-יברוד בוצעו בשלוש שנות האינתיפאדה עשרות פיגועי ירי. הכפר נחשב לאחד הצירים המרכזיים שדרכם עוברים המחבלים היוצאים מרמאללה לפיגועי ירי לעבר כלי רכב ישראלים בכביש אלון.

בחודשים האחרונים האשימה ישראל במפורש כי ההנחיות לפיגועי הירי הללו יצאו מהמוקטעה ברמאללה, שם מסתתרים כמה מבוקשים בכירים, אנשי פתח. גורמים ביטחוניים בכירים לא שללו את האפשרות כי גם החוליה שביצעה את הפיגוע היום נמלטה למוקטעה, אולם אין על כך מידע ברור.

בהכנת הידיעה השתתפו צחר רותם, רן רזניק וארנון רגולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully